700 milliárd forintot fordít a Lidl marhahús-előállításra

Vágólapra másolva!
A következő öt évben óriási összeget pumpál a brit Lild a marhatartó ágazatba, hogy annak révén fenntartható, és teljes egészében brit tartásból származó húst tudjon forgalmazni.
Vágólapra másolva!

Új alapokra helyezné a marhahús fenntartható előállítását a brit Lidl. Ebből a célból a vállalat új kezdeményezést indít, amellyel a brit állattartókat kívánja támogatni abban, hogy 

gazdaságaikban fenntartható gyakorlatokat vezessenek be.

Utóbbiak közé tartoznak a karbonintenzitás csökkenését szolgáló megoldások, valamint azok a gazdálkodási technikák, melyek révén a termő- illetve legelőterületek megújulása biztosítottá válik, miközben megmarad a biodiverzitás is. A kezdeményezés kapcsán a vállalat azt ígéri, minden egyes résztvevő gazdaság számára megtalálják az adottságaikhoz és körülményeikhez leginkább illeszkedő változatot a fenntarthatóságot támogató megoldásokból.

Egy brit hentes boltjáról készült felvétel: a brit Lidl célja, hogy fenntartható forrásból kerüljön a fogyasztókhoz a brit marhahús (illusztráció)
Egy brit hentes boltjáról készült felvétel: a brit Lidl célja, hogy fenntartható forrásból kerüljön a fogyasztókhoz a brit marhahús (illusztráció)
Fotó: Mint Images/© Mint Images

A brit Lidl kereskedelmi vezetője, Richard Bourns a Retail Gazette szaklapnak nyilatkozva azt mondta, mivel a Lidl a brit marhahús egyik legnagyobb felvásárolója, ezért felelősséget éreznek azért, hogy a farmereket támogassák a fenntartható gazdálkodási megoldások bevezetésében.  Ugyanakkor jelezte azt is, hogy ennek a döntésnek racionális, a piaci, vásárlói igényeket szem előtt tartó célja van: azt szeretnék elérni, hogy hosszú távon tudjanak kínálni 100 százalékban brit forrásból származó húsárut a vásárlóknak. A fenntartható technológiáktól pedig azt várják, hogy azok fokozatosan iparági sztenderdekké válnak.

A célkitűzés megvalósítása persze pénzbe kerül. A Lidl a bejelentéssel egyidejűleg jelezte, hogy a közöltek megvalósítására a következő öt évben 1,5 milliárd fontot fordítanak. Ez óriási összeg, nagyjából 700 milliárd forintnak felel meg.

A Lidlt a kezdeményezésben a Dunbia nevű, fenntarthatósággal foglalkozó csoport támogatja. Szóvivőjük szerint az általa stratégiai partnerségnek hívott együttműködés jó példa lehet az egész agrárium, illetve az élelmiszer ellátási láncok számára.

A brit agráriumban a vágott marhahús mennyisége 2022-ben 906.400 tonna volt. A legnagyobb marhahús-előállító az ABP Food Group. A brit marhahúsipar teljesítménye 2023-ban 3,76 milliárd font volt, ehhez képest is igen jelentősnek tekinthető a Lidl által bejelentett összeg a fenntartható állattartási technológiák népszerűsítésére.

Az Egyesült Királyság ugyanakkor nincs a világ 10 legnagyobb marhahús-előállító országa között. A listát jelenleg is az Egyesült Államok vezeti, mely a világ marhahústermelésének 20 százalékát adja, éves szinten 12,29 millió tonnát.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!