Nagyobb hírverés nélkül indította el online bevásárlófelületét a Lidl. A diszkontlánc nem saját webshopot készített, hanem összefogott egy több kiskereskedelmi láncot is képviselő szolgáltatóval, az Avokado Online Bevásárlószolgálattal - ezt írta a Világgazdaság szerda délelőtt. A cikk szerint a szolgáltatás hasonlóan működik, mint az Aldi-partner ROKSH-nál, az Avokado is egy olyan bevásárlószolgáltatás, ahol népszerűbb fizikai üzletek termékkínálatát teszik elérhetővé.
Az online felületen kiválasztott termékeket a fogyasztó helyett vásárolják meg az adott boltban, majd szállítják házhoz a cég futárjai.
A házhoz szállítás díja 1290 forint (ha csak a Lidlből rendelnénk, mert akár három boltból egyszerre is lehet rendelni), 24 ezer forint feletti rendelés esetén pedig ingyenes.
A szolgáltatást egyelőre Budapest legtöbb kerületében (kivétel a XVII., XVIII., XXI. és XXIII. kerületek), valamint Biatorbágyon, Budajenőn, Budakeszin, Budaörsön, Diósdon, Érden, Nagykovácsiban, Telkiben és Törökbálinton lehet igénybe venni.
Termékek tekintetében meglehetősen széles az Avokadón elérhető Lidl-termékek palettája, és bolti árakon lehet náluk vásárolni.
Ezeket a híreket azonban a Lidl egy délutáni közleményben cáfolta. Ahogy írták, a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben
a Lidl Magyarország nem indított webshopot Magyarországon, illetve nem kínál online bevásárlási felületet sem.
"A Lidl Magyarország és az Avokado Online Bevásárlószolgálat között nincs együttműködés, az Avokado független vállalkozásként önállóan nyújt szolgáltatást fogyasztói részére. Ennek megfelelően, a Lidl Magyarország nem az Avokado partnere, az Avokado vásárlói pedig nem a Lidl Magyarországtól vásárolnak termékeket, hanem az Avokadótól. Az Avokado nem tüntetheti úgy fel magát, mint a Lidl Magyarország partnere. A szolgáltatásért a fogyasztók felé az Avokado felel, és az Avokado felelőssége a fogyasztók tisztességes tájékoztatása is. A Lidl Magyarország az Avokado részére ügyvédi felszólítást küld azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók részére nyújtson tisztességes tájékoztatást a bevásárlási felülettel kapcsolatban, továbbá szüntesse meg a Lidl védjegy jogellenes használatát" - írták a közleményükben.
A több helyen megjelent hírre az Avokado is reagált, az Origónak elküldött közleményükben azt írják, hogy
"Az Avokado Online Bevásárlószolgáltatás nem a Lidl hivatalos weboldala, webshopja vagy partnere.
Az Avokado önmagában sem egy webshop, modelljének lényege, hogy bevásárló szolgáltatást nyújt, a felhasználók online tudnak rendelni ismert fizikai boltokból, kereskedőktől akár egyszerre 3 különböző helyről."
Leírták, hogy a vásárlók igényeinek kiszolgálása érdekében a korábbi modell kiegészítéseként azonban már olyan boltokból is vállalnak bevásárlást, akikkel nincsenek közvetlen partnerségben. A Lidl termékei is ebben a módosított modellben érhetőek el a felületükön.
"Így tehát az Avokado oldaláról rendelhető termékek tekintetében a Lidl sem minősül webshopnak. A futárok a Lidl megjelölt áruházából beszerezhető termékeket juttatják el a vásárlók részére az általuk kijelölt időablakban, akár 3 órán belül." - tették hozzá a közleményükben.
Az áruházlánc egységeiből már régóta közismertek a Parkside saját márkás szerszámok, amelyek immár egy külön mintaboltban is kaphatók lesznek a biatorbágyi Premier Outletben nyíló új üzletben, amely csütörtöktől várja a vásárlókat a biatorbágyi Premier Outletben.
Legutóbb a Tudatos Vásárlók Egyesülete az akkumulátoros fúró-csavarozójukat tesztelte, amelyből az derült ki, hogy a Lidl termékei felveszik a versenyt a drágább márkákkal is.
További hír a Lidllel kapcsolatban, hogy júniusban bejelentették: újra az üzletek polcaira kerülnek a magyarok kedvenc édességei közé tartozó gumicukrok. Egy elhúzódó vita végére sikerült ezzel pontot tenni: hosszú idő után végre megegyezett egymással a Lidl és a Haribo, így a német diszkontlánc ismét visszahozhatja kínálatába az édességgyártó termékeit.
A gyümölcsös gumicukrokat és rágógumikat forgalmazó Haribo, több mint egyéves szünet után ismét nyitott a Lidl felé. Az édességgyártó cég tavaly áprilisban szüntette meg a beszállítást, amit akkor beszerzésekkel összefüggő konfliktusokkal magyaráztak.