Alig keres rajta, mégis ragaszkodik ehhez az olcsó menühöz a McDonald's

Vágólapra másolva!
A korábbinál több éttermében teszi elérhetővé az amerikai McDonald's a nemrég bevezetett 5 dolláros menüjét, ami az egyik legfontosabb eszköze a versenytársakkal az ügyfelekért vívott harcban.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban működő éttermeinek 93 százalékában, azaz több mint 12.500 étteremben teszi elérhetővé a McDonald's nemrég bevezetett, 5 dolláros menüjét. Ahogy az Origo bemutatta, ez a "filléres ajánlat" kategóriába sorolható menü a cég egyik legfontosabb eszköze lehet abban, hogy visszacsábítsa a vendégeket a gyorsétkezdékbe, illetve a konkurensek hasonló ajánltaira kínál reagálni azzal.

A profit ugyanakkor azon 1 és 5 százalék között, azaz eladott menünként nagyjából 0,05 és 0,25 dollár között alakulhat, ami elég szolidnak tekinthető – véli Mark Kalinowski, éttermiforgalom-elemző. Szerinte a McDonald's célja nem elsősorban az, hogy ezzel a menüvel keressen sokat, hanem abban bíznak a cégnél, hogy azok, akik bemennek az éttermekbe, többet fognak költeni 5 dollárnál.

A profit egyébként is számos egyéb tényezőktől függ, például az összetevők anyagköltségétől, az élőmunka költségétől, és az egyéb kiadások alakulásától. 

Ezért a McDonald’s 5 dolláros ajánlata inkább promóciónak, mintsem a vállalat oldalán nyereséget termelő ajánlatnak tekinthető

– osztotta meg hasonló tartalmú vélekedését Arlene Spiegel, a Spiegel & Associates tanácsadó cég vezetője.

mcdonalds drive-thru mcdrive
Képünk illusztráció
Fotó: Jurij Kenda / Unsplash

Ehhez tartozik az a körülmény is, hogy a McDonald's éttermeinek nagyjából 95 százaléka a franchise-rendszer részeként működik. Tulajdonosaik bizonyos mértékig maguk határozzák meg áraikat, egyúttal nekik kell boldogulniuk a felmerülő költségekkel, úgymint az ingatlanok bérleti díja, engedélyek, adók.

Korábban a vállalat amerikai elnöke, Joe Erlinger azt ajánlotta a franchise-partnereknek, hogy költségeiket próbálják úgy ellensúlyozni, hogy minél többet adnak el az 5 dolláros menükből. Spiegel szerint azonban a felmerülő költségek miatt hiába adnak el a tulajdonosok nagy mennyiségben az olcsó menükből, azon valójában egyáltalán nem tudnak keresni.

Miként az Orgio bemutatta, a McDonald's és más gyorsétteremláncok az elmúlt hónapokban egymás alá árazott ajánlatokkal próbálják visszacsalogatni a fogyasztókat éttermeikbe, akik az elmúlt évek jelentős inflációja miatt nagy arányban maradnak távol a gyorséttermekből. 

Most azért kíséri nagy érdeklődés az elemzők részéről a gyorséttermek próbálkozásait, mert a McDonald's és versenytársainak jelentősége az amerikai gazdaságban óriási, beszállítók és azokon keresztül háztartások anyagi helyzetére van hatással az, hogyan teljesítenek a vállalatok a fogyasztók körében. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!