A Harvard Business School a világ egyik legfelkapottabb, diplomásoknak szánt képzéseket is kínáló üzleti oktatási intézménye. Az egyetemi kereteken belül zajló oktatás mellett, professzorai számos kurzust vezetnek gyakorló szakembereknek. Közülük is a legnépszerűbbek közé tartozik Anita Elberse egyik képzése:
a mindössze négy napon át zajló felkészítésre sztárok egész sora fizeti ki a 12.000 dolláros (nagyjából 4,4 millió forint) részvételi díjat, csakhogy tőle tanulhasson.
A marketing professzora ugyanis a legfelkészültebb előadók közé tartozik, aki a világ egyik legrangosabb egyetemén MBA szinten is oktat üzleti ismereteket, marketinget, melyek iránt mindig nagy az érdeklődés. Elberse kutatási területe a sport, a szórakoztatás és a média világa. Vaskos részvételi díjért elvégezhető kurzusa pedig azt ígéri a résztvevőknek: profibb vezetők illetve jobb döntéshozók lesznek területükön, érkezzenek akár a sport, akár a média területéről.
A Bloomberg riportjából kiderül: a professzor nagyobb sztár az egyetemen, mint diákjai, annak ellenére, hogy egyetemi óráin olyan sztárok vettek részt, mint Juan Mata spanyol labdarúgó csillag, Mikaela Pauline Shiffrin, a világ egyik legjobb alpesisízője, többszörös olimpiai bajnok, vagy Roy Wood jr, népszerű amerikai komikus. Vezetőképző kurzusán is nagy a tolongás a világszerte ismert hírességekből:
LL Cool J amerikai rapper és Channing Tatum amerikai színész-producer is elvégezte azt.
A sztárok érdeklődése a kurzus iránt érthető, mivel Elberse számos szakkönyv és esettanulmány szerzője. Elemezte Beyoncé albumainak bevezetési stratégiáit, illetve David Beckham üzletemberként és befektetőként végzett tevékenységét is.
A Harvard Business School kínálatában megjelenő drága kurzusok első pillantásra talán úgy tűnnek, mintha azok csak a társadalmi elit illetve a gazdag hírességek számára elérhető exkluzív oktatási-képzési lehetőségek lennének. A benyomás bizonyos tekintetben helytálló lehet, hiszen a képzéseken való részvétel nem csak bemeneti feltételekhez, hanem kellően vastag pénztárcához is kötött.
Ám a résztvevőknek ez a befektetés így is sokszorosan megtérülhet.
A Harvard üzleti iskolája gyakorlatias szempontú, esettanulmányokra épülő oktatási megközelítéséről híres.