Szenzációs bejelentés: új autópálya épülhet Magyarországon

Vágólapra másolva!
Fontos fejlemény állt be Magyarország egyik leginkább várt autópályájának, az M100-asnak a megépítésével kapcsolatban. Lázár János építési és közlekedési miniszter, illetve az illetékes országgyűlési képviselők olyan információkat osztottak meg közösségi oldalaikon, amelyek szerint még az idén kiírják a közbeszerzést. Ha elkészül az autópálya - amelynek rendkívül bonyolult lesz a megvalósítása -, emberek tízezreinek adhat egészen más életminőséget.
Vágólapra másolva!

Az M100-as, kétszer két sávos gyorsforgalmi útról van szó, amelynek megvalósítása évtizedek óta napirenden van.

Most viszont Lázár János arról írt a közösségi oldalán, hogy a kormány stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni. Mára csak három olyan város maradt, amelynél ez nem teljesül, és most Esztergomon van a sor.

Az M100-as az M1-es autópályát kötné össze 32,3 kilométer hosszon Komárom-Esztergom vármegye egyik legjelentősebb városával, ami minden idők talán legkomplexebb ilyen útépítésének ígérkezik. 

Nemcsak azért, mert Magyarországon ritkán szükséges műszaki megoldásokra lesz szükség, hanem azért is, mert három alagút és több völgyhíd megépítésére is szükség lesz a kivitelezés során - írta meg a Világgazdaság.

Korábban – akkor két szakaszra bontották az építkezést – azt lehetett erről tudni, hogy az első szakaszon egyebek mellett

  • 4 külön szintű csomópont (M1–M100, mányi, szomori, únyi külön szintű csomópontok),
  • 26 híd,
  • Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely is létrejön.

A második szakaszon pedig

  • 2 külön szintű csomópont (leányvári, kesztölci),
  • 26 híd,
  • 3 alagútpár,
  • 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül.

Arról már Menczer Tamás számolt be, hogy Vitályos Eszter, Erős Gábor és Tessely Zoltán képviselőtársaival közösen tárgyalt Lázár János építési és közlekedési miniszterrel az M100-as gyorsforgalmi autóút (Bicske–M1-es autópálya–Esztergom közötti szakasz) és az M10-es gyorsforgalmi út megépítéséről.

Menczer Tamás Pest vármegye 2-es számú választókerületének országgyűlési képviselője, ennek a térségnek pedig elemi érdeke, hogy ezek az új autópályák megépüljenek. Aki megpróbált már bejutni autóval Budapestre a 10-es úton a reggeli órákban, az tudja, miért: a dugó jellemzően Solymártól áll a főváros irányban.

De nemcsak az ingázókról van szó, hanem a teherforgalomról is, ami túlzás nélkül brutális. Ráadásul a 40 tonnás kamionok olyan kistelepüléseken haladnak át, mint Piliscsaba, Pilisjászfalu vagy éppen Páty és Perbál.

Menczer Tamás úgy fogalmazott, hogy az építési és közlekedési miniszter ígéretet tett arra, hogy 

az M100-as autóút – amely már építési engedéllyel rendelkezik – kivitelezésére még az idén feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki. 

Ezzel párhuzamosan pedig megkezdik a 10-es számú főutat tehermentesítő elkerülő út, az M10-es (Budapest–Kesztölc közötti szakasz, kétszer két sávos) gyorsforgalmi út tervezését is.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!