A Nestlé vezérigazgatója, Mark Schneider lemondott a cég vezetéséről, ezzel nyolc év után távozik a posztjáról. A helyét a vállalat latin-amerikai ügyvezető alelnöke, a 62 esztendős Laurent Freixe veszi át szeptember 1-jétől.
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalatának vezetősége azért döntött a megújulás mellett, mivel a fogyasztók egyre kevésbé teszik a bevásárlókosarakba a termékeiket
– írja a Bloomberg nyomán a Világgazdaság.
Schneidert eddig kifejezetten szerették a vállalat befektetői, ám korábbi jó döntései ellenére, a közelmúltban már látszólag nem tudta kézben tartani a cég ügyeit. Tavaly 2,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el a Nestlé, amikor befektettek egy mogyoróallergia elleni készítménybe. Ezt követően informatikai problémák miatt hiány keletkezett a vitaminok és ásványi anyagok egységénél. A Nescafé gyártója az eladások stagnáló növekedésével küzd, mivel a fogyasztók a magas inflációs időszakot után elfordulnak a márkás termékektől.
Freixe már majdnem 40 éve dolgozik a Nestlénél, ebből 16 évet töltött a vállalat igazgatótanácsában. Az igazgatótanács elnöke arról beszélt, hogy Freixe stratégiai érzéke, tapasztalata és szakértelme kell most ahhoz, hogy a Nestlé visszaszerezze a vásárlókat.
A Nestlé a magyar piacot érintő egyik legfontosabb döntése volt az elmúlt időszakban, amikor idén tavasszal bejelentették, hogy három kedvelt márkáját eladta a Cerbonának (A.R.M. Alba Régia Mercator Kft.).
Ezzel új fejezet kezdődött a nagy tradícióval rendelkező ikonikus márkák - a Boci, a Melba és a Párizsi kocka - életében.
Az ellátás folytonosságának biztosítására egy átmeneti időszakban még a Nestlé gyártotta tovább az érintett termékeket, ezzel is garantálva, hogy a fogyasztók megszakítás nélkül hozzáférhessenek kedvelt csokoládéjukhoz. A tranzakció 2024. május végén zárult le.
A Bocit és a többi érintett márkát a Nestlé a privatizáció során, 1991-ben, a Szerencsi Édesipari Vállalattal együtt vásárolta meg.
Noszek Péter, a Nestlé Hungária Kft ügyvezető igazgatója a tranzakció kapcsán jelezte, hogy még jobban összpontosítanak majd olyan, a növekedést támogató márkáikra, mint a KitKat és a Balaton.