Rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat indul a légitársaságoknál

Vágólapra másolva!
A nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendel el a légitársaságoknál.
Vágólapra másolva!

A Magyar Kormány és a Nemzetgazdasági Minisztérium intézkedéseinek köszönhetően a korábban tapasztalt repülőtéri káosz megszűnt, a járatkésések és járattörlések pedig csökkentek. Ugyanakkor továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség - írja a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye. 

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium a magyar családok és a problémák maradéktalan felszámolása érdekében határozottan fellép a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben, ezért a nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál.

A fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányítójaként a Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli témavizsgálatot rendel el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban. 

Budapest Airport
A késések miatt vizsgálatokat indítottak a légitársaságokkal szemben 
Fotó: Budapest Airport 

A fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik 

  • a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése, 
  • az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, 
  • valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. 

Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt. 

A kormányzat elkötelezett a magyar állampolgárok védelme iránt, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai irányítóként pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a magyar családok védelme érdekében a jövőben is szigorúan járjon el a jogsértések megakadályozása érdekében - zárul a minisztérium közleménye.

Az elmúlt időszakban rengeteg hír érkezett arról, hogy átláthatatlan káosz uralkodik a budapesti reptéren. Gyakori volt, hogy órákig étlen-szomjan, betegek esetében gyógyszer nélkül vesztegeltek az utasok a váróban, és a megnyugtató válasz helyett csak újabb járattörléseket vagy késéseket láthattak a kijelzőkön. Amikor kollégánk kilátogatott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, aznap éppen öt járat is késett.

A Világgazdaság idézte Vitályos Eszter kormányszóvivőt is az eseményekkel kapcsolatban, aki szerint 

megengedhetetlen a 21. században, hogy a magyar családok és az idelátogató turisták hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást.

Hozzátette azonban, hogy ami a Liszt Ferenc repülőtéren történt, az még az állami tulajdonszerzés előtti időszak következménye, így a repülőtér tényleges, fizikai átvétele után a helyzet javulni fog.

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!