Akkora hőség van, hogy az autók elkezdtek felpúposodni – videó

Vágólapra másolva!
Az elmúlt hetekben több olyan videó is felkerült az internetre, amelyek Kínában készültek, és amelyeken olyan autók láthatóak, amelyek nem bírták az extrém meleget, ezért felpúposodott rajtuk a védőfólia.
Vágólapra másolva!

Az extrém időjárás semminek nem tesz jót. És úgy tűnik egyes autók egyáltalán nem bírják a meleget. Ez jól látszik azokon a felvételeken, amik napok óta vírusként terjednek az interneten. 

A videón az is jól látható, hogy az autókon lévő fólia púposodott fel, 

amiket csak vinyl fóliának neveznek. Ezek pedig festékvédelemre szolgálnak, de reklámozásra is szokták használni. 

A vinyl fóliákat eredetileg úgy tervezték, hogy ellenálljanak a különféle időjárási viszonyoknak , azonban a hőhullámot a jelek szerint mégsem bírják. A felpúposodott fóliák néhány esetben fel is robbantak, ám ez valószínűleg nem okozott kárt a kocsikban. Csak a tulajdonosok panaszkodtak, ugyanis egyes kommentek szerint volt olyan autótulajdonos, aki így tudta meg, hogy fólia van az autóján  - írja az Androgeek.hu

Ahogy arról korábban írtunk, a BMW több mint egymillió, 2003 és 2017 között Kínában gyártott vagy oda exportált autót hív vissza a légzsák esetleges meghibásodása miatt. 

Az északkelet-kínai székhelyű BMW Brilliance Automotive vegyesvállalat 598 496 Kínában gyártott autót, míg a BMW China Automobile Trading 759 448 importált autót hív vissza - közölte az illetékes hatóság, amelynek a közleménye szerint azoknál a járműveknél, amelyeknél az átvizsgálás meghibásodást fedez fel, a BMW ingyenesen kicseréli a légzsákot. 

Június elején pedig arról írtunk, hogy egyre több a totálkáros autó, az okát pedig az Origo kiderítette. Gazdaságilag egyre kevésbé éri meg javítani az autókat, ezért a biztosítótársaságok totálkárossá nyilvánítják a balesetben sérült autók 21 százalékát az Egyesült Államokban, ami ötszörös növekedést jelent az 1980-as állapothoz képest. 

Ezért részben a vezetéstámogató rendszereket okolják, a technológiájukhoz szükséges érzékelők, valamint kamerák cseréje és kalibrálása ugyanis több ezer dollárral dobja meg a javítás költségeit. Az sem segít a helyzeten, hogy a munka- és anyagköltségek emelkedése már az alapvető javításokon is érzékeltetik a hatásukat. 

Nagyobb arányban továbbra is a belső égésű motorral szerelt járműveket minősítik totálkárosnak, noha az elektromos autók javítása lényegesen többe kerül. Ez azonban változhat, amennyiben elkezd zuhanni az értékük, a Tesláknál pedig már tavaly év elején látható volt a tendencia kibontakozása. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!