Bár hivatalos bejelentés még nincs, több jel utal arra, hogy
még 2024-ben belép a magyarországi piacra a legnagyobb lengyel online áruház, az európai viszonylatban is jelentős Allegro.
Ez azt jelenti, hogy a régióból százezernél is több kereskedő jelenhet meg kínálatával közvetlenebbül a magyar vásárlók előtt, egyszerűbbé téve egyes termékek beszerzését, illetve potenciálisan növelve a piaci versenyt a hazánkban jelenleg is működő nagy webáruházak között (számos magyarországi webáruházban elérhető környező országok egyes kereskedőinek kínálata is).
A lengyel Allegro-t Poznań városában alapították, a vállalat székhelye jelenleg is ott van. A külföldi piacokon néhány éve jelentek meg, a régióban több országban is jelen vannak saját weboldallal, így Szlovákiában és Csehországban is.
Az Allegro kereskedőinek kínálatában szinte minden megtalálható, a termékpaletta a ruházati cikkektől az elektronikai berendezéseken át a játékokig terjed.
A portál Lengyelország legnagyobb online kiskereskedője. Bár globálisan több nagy konkurens megelőzi – a világ legnagyobb online kiskereskedője változatlanul az amerikai alapítású Amazon –, jelentőségét jól mutatja, hogy egy 2023-as összesítés szerint a világ 14. legtöbb látogatót vonzó online kereskedelmi oldala volt. A vállalat szerint a havi látogatások száma közelíti a 200 milliót, és mintegy 20 millióra tehető egy hónapban a vásárlást bonyolítók száma.
Szigorúan nézve a Mall-csoport korábbi bekebelezésével az Allegro áttételesen már jelen van Magyarországon, ám az igazi piacra lépést az önálló weboldal elindítása jelenti.
Ez utóbbi vonatkozás kapcsán beszédes, hogy az allegro.hu weboldalt megnyitva a következő mondat fogadja a látogatót:
"Az egyik legnagyobb európai online áruház Magyarországra érkezik."
Bár itt időpont nem szerepel, de annál egyértelműbbnek tűnnek a vállalat oldalán a kereskedő partnereknek megjelenített információk. Ezek minden kétséget kizáróan a magyar piacra lépésre készítik fel a kereskedőket, egyúttal tájékoztatást kívánnak adni számukra néhány alapvető sajátosságról a magyarországi online vásárlók elvárásairól – ezekben persze aligha találni magyar sajátosságot a környező országok vásárlói elvárásaihoz képest.
Az Allegro azt írja csehországi és szlovákiai partnereinek, hogy a magyar piac 10 millió új vásárlót jelent termékeiknek, és hogy a magyarok értékelik, ha a kiszállítást egy megbízható cég végzi.
Emellett örülnek, ha a vételárak saját pénznemükben, azaz forintban jelennek meg előttük, amikor a kínálatot böngészik.
Ez utóbbi feltehetően nem lesz gond az Allegro magyar oldalának elindulásával.
Közelebbit egyelőre nem lehet tudni az Allegro magyarországi terveiről, így persze azt sem, milyen növekedési ütemmel lennének elégedettek a piacra lépés után. Mindenesetre a Covid utáni évek trendjei alapján azt lehet látni, hogy a körülmények megváltoztak az akkori e-kereskedelmi felfutás után, a helyzetbe pedig a Temu és a Shein magyarországi népszerűség-növekedése is új elemet hozott.