Téves számla miatt zaklatta a házaspárt egy vízügyi cég

Vágólapra másolva!
Egy házaspár, miután beköltözött új otthonába, szinte azonnal zaklatni kezdte egy vízügyi cég, akik egy állítólagos szivárgás miatt kiküldtek a családnak egy több milliós számlát. A házaspár tudta, hogy a számla téves, azonban ezt a cég nem értette meg és emiatt évekig zaklatták őket.
Vágólapra másolva!

Miután a család hat hónapot töltött egy lakóautóban, amivel beutazták az Egyesült Királyságot, úgy döntöttek, hogy vásárolnak egy három hálószobás házat Cowdenben. 

Valentin-napon költöztünk be, ezért a szerelmünk házának kezdtük el hívni. Főként azért mert az ablakokban is rózsák voltak."

- mesélte a feleség.

Azonban néhány hónap múlva, 

egy vízügyi cég, a Southern Water kiküldött a házaspárnak egy 12 ezer fontos (5 millió forint) számlát,

egy állítólagos vízszivárgás miatt. Pearcék viszont tudták, hogy a csekk téves, ezért nem fizettek a cégnek. 

A következő hetekben a cég többször kiküldte egy alkalmazottját, hogy mérje fel a károkat. Annak ellenére, hogy megállapították, nem történt szivárgás, a cég még ezután is követelte a 12 ezer fontot. 

2019-ben kiderült, a számla egy közeli mérőórához kapcsolódik, ami nagyjából 180 méterre volt Pearcék házától. Ekkor értesítették a céget, hogy nem az ő házukhoz kapcsolódik az óra, de még ekkor sem hittek nekik. 

image

2020-ban követelő üzeneteket, e-maileket küldtek a családnak, majd az adóhatóság munkatársait is kiküldték a házhoz. 

Félemeletes volt, mikor megérkeztek a behajtók. De a legrosszabb, hogy tudtuk, nem tartozunk a cégnek, mégsem foglalkoztak a problémáinkkal."

A cég ezután mérnököket küldött a házhoz, de azok sem találtak szivárgásra utaló jeleket. A folyamatos zaklatás miatt pedig Anna feljelentette a vízügyi céget. 

2020 novemberében, mikor a Southern Water egy újabb munkatársa jelent meg a háznál, akkor az meghallgatta a nő problémáit, és egy új vízórát szerelt fel. 

A férfi ekkor elmondta Annának, hogy a több éves harca a vízügyi céggel véget fog érni. De ez nem így lett. Ugyanis a cég által küldött fenyegető levelek sorra érkeztek a nő telefonjára, aki emiatt 2021 májusában panaszt tett a cég ellen. 

Ekkor a SES Water nevű céghez fordult segítségül, akik azonnal segítettek neki és az állítólagos tartozásból, 5 ezer fontot, tehát 2 millió forintot jóváírtak. Azonban a másik cég a fennmaradó 7 ezer font miatt továbbra sem hagyta békén a családot. Ugyanis a Southern Water nem vállalta a felelősséget, a családot hibáztatta a meghibásodott vízóra miatt.

Anna végül 2021 decemberében a Ofwathoz - az angliai és walesi víz- és szennyvízszektor gazdasági szabályozó hatóságához - is panaszt nyújtott be, valamint az ombudsmant is felkereste. Eközben pedig család kiköltözött a cowdeni otthonukból, de 2022 júliusában újra üldözni kezdték a cég behajtói, azonban miután a nő beszélt az Ofwattal, a Southern Water-rel, azok elnézést kértek és lezárták az ügyet. 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!