Amióta megjelent a sorszámosztó gépen az „akadálymentesített ügyintézés” lehetősége, többen is ezt választották – elmondásuk szerint akadálymentesen akarják intézni az ügyüket, vagyis minden gördülékenyen, probléma vagy akadály nélkül oldódjon meg. De nem mindennapi ügyintézési mód volt az is, amikor
az ügyfél a családi kedvezmény érvényesítéséhez nem az adatokat mondta el, hanem a gyermekeit hozta el „bemutatni,” bizonyítva, hogy ők tényleg léteznek.
Volt, aki rendszeresen tett névtelen bejelentéseket másokra, majd jött reklamálni, hogy miért nem kapott választ.
Egy alkalommal pedig az adózó személyi igazolványát kérték a személyazonosság megállapításához, majd az ügyfél visszakérdezett, hogy miért van rá szükség, hiszen ott ül, személyesen jelent meg. Egy esetben pedig az ügyfél úgy akarta a fogorvosát feljelenteni - bizonyítva a nem megfelelő ellátást - hogy egyszerűen kivette a protézisét, és letette az asztalra az ügyintézőnek.
A NAV ügyfélszolgálatán a szokatlan ügyintézési kísérletek mellett érdekes párbeszédek, illetve szokatlanul megfogalmazott ügyfélkérések is voltak:
A "milyen adónemre kéri a csekket?" ügyintézői kérdésre egy alkalommal "férfi" volt a válasz. De volt olyan ügyfélk, aki elmondása szerint CIA-visszatérítéssel kapcsolatban kereste fel az egyik ügyfélszolgálatot, egy másik pedig e-papírt kért.
Egy adózó önvizsgálatot szeretett volna kérni az adóhatóságtól, míg egy másik azt mondta, hogy "rábeszélték a Katira" (alighanem a KATA adózási nemre gondolt).
Az adókedvezményekre vonatkozó egyik meghökkentő ügyfélkérdés pedig így szólt: "ha nyitott kapcsolatban élek a feleségemmel, akkor jogosult vagyok az adókedvezményre?"
Volt, hogy német nyelvű levélben kértek fordítást, vagy a heti lottó nyerőszámait akarta megtudni az ügyfél, vagy hogy az eltűnt testvérét segítsenek neki keresni a NAV munkatárai a tajszám alapján – írja összeállításában az adóhatóság.
Étteremnek is nézték már a NAV egyik ügyfélszolgálatát: személyes ügyintézésre érkezett az édesanya a kislányával, majd, amikor rájuk került a sor, a kislány az ablakhoz lépett, és rendelt egy hamburgert. Az édesanya elnézést kért, majd közölte a gyerekkel, hogy még nem a gyorsétteremben vannak.
Az ügyfélkapu az egyik legtöbbször átkeresztelt kategória. Igen széles a tárháza elnevezésének, így volt már csillagkapu, kiskapu, nagykapu, oldalkapu és székelykapu is.
A Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatóság ügyfélszolgálata a Vaskapu utcában van, ezért egy helyi ügyfél ügyfélkapu helyett vaskapu nyitásában kérte az ügyintéző segítségét.
Előfordult olyan is, hogy az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett ügyfelet tájékoztatták, lépjen be az ügyfélkapuján, és azon keresztül el tudja intézni az ügyét. Az adózó erre bejött az ügyfélszolgálatra, és kérte a személyes segítséget az ügyben, ezzel a kéréssel: azért jöttem be személyesen, mert nekem azt mondták, hogy be kell lépnem az ügyfélkapumra. Hát bejöttem.”