Magyarországon is partner márkaüzlettel bővíti kínálatát a Fjällräven túramárka. Az Európában mostanáig tizennégy üzlettel rendelkező svéd outdoor márka termékei 2010 óta érhetőek el a hazai vásárlóknak. Piaci jelenlétének további erősítése érdekében
a Fjällräven csütörtökön nyitotta meg első magyarországi partner márkaboltját a budapesti MOM Park bevásárlóközpontban.
Az elmúlt időszak legnagyobb visszahangot kiváltott üzletnyitása Magyarországon a Primark nevéhez fűződik, amiről itt írtunk korábban.
A cég közleménye szerint az 1960-as alapítása óta a Fjällräven célja a természetjárás népszerűsítése. Emellett a márkának kiemelten fontos cél a természet megóvása, éppen ezért fejlesztéseik során alapvető szempont, hogy termékeik a lehető legteljesebb mértékben segítsék a környezet megóvását (legyen szó anyagválasztásról, tartósságról, vagy funkcionalitásról), valamint hangsúlyt fektetnek a természetjárók edukálására is.
A Fjällräven Európában eddig tizennégy márkaüzletet működtetett - írta meg a Világgazdaság.
„Több mint 14 éve léptünk be termékeinkkel a magyar piacra, és azóta örömmel tapasztaltuk, hogy a márka hazai kedvelői egy aktív, természetszerető közösséggé kovácsolódtak. Mi is sok új barátságot kötöttünk: így tekintünk vásárlóinkra és partnereinkre. Az elmúlt évek építkezésének eredményeként legújabb európai márkaüzletünk most Budapesten nyithatja meg kapuit. Ennek köszönhetően pedig, eredeti küldetésünknek megfelelően még több embert ösztönözhetünk a természet felfedezésére” – mondta Harald Heim, a Fenix Outdoor Emerging Markets operatív vezetője.
Skandinávia egyik legnagyobb, és legismertebb outdoor ruházati márkája a Fjällräven annak köszönheti a létrejöttét, hogy az alapítója kényelmetlennek talált egy hátizsákot, és inkább készített egyet.
Aztán még egyet, és innentől kezdve már történelem.
A márka története egészen az 1950–es évekig vezethető vissza, amikor is Åke Nordin, egy túra alkalmával viselt hátizsákot kényelmetlennek találta, ezért a túráról hazatérve elkezdett dolgozni egy saját maga által tervezett, praktikusabb és kényelmesebb hátizsákon.
A márka talán legismertebb modell sorozata a Kånken hátizsák, aminek a jelentése „cipelni” 1977–ben jelent meg, és 1978–tól ugyanabban a formában - mindössze kisebb változtatásokkal - a mai napig az egyik legnépszerűbb terméke.