Most bárki megvehet egy autószállító teherhajót

Vágólapra másolva!
Flottájának korszerűsítése miatt, a Höegh nevű vállalat eladja egyik hatalmas járműszállító teherhajóját. A járművet most valamivel több mint 60 millió dollárért meg lehet szerezni.
Vágólapra másolva!

Az oslói székhelyű Höegh Autoliners bejelentette, hogy eladja Höegh New York nevű hajóját. A hatalmas teherhajót járművek szállítására fejlesztették ki. A cég optimalizálja flottáját, a régebbi hajóik helyére fokozatosan újak érkeznek – számol be arról a gCaptain.

A hajó úgynevezett ro-ro szállítást tesz lehetővé, ami igen fontos koncepció a közúti járművek fuvarozásában. Az angol roll-on / roll-off kifejezés rövidítése azt takarja, hogy berakodáskor az autók lényegében begurulnak a rakterébe, majd a célállomáson is így hagyják el a hajót. Ez sokkal olcsóbb és költséghatékonyabb megoldás, mint az autók egyesével való berakodása.

A vállalat által eladásra kínált jármű is ro-ro rendszerű. 2005-ben építették, 20 éves korában, azaz 2025-ben tudják átadni új tulajdonosának. 

A hirdetési ára 60,6 millió dollár, azaz kb. 22 milliárd forint.

A Höeg a világ vezető tengeri járműfuvarozó vállalata, hajói szinte folyamatos kihasználtsággal működnek.

höegh autoliner
A Höegh egyik járműszállító hajója
Fotó: Pixabay

Ugyanakkor a járművek tengeri szállítása új kihívás előtt áll, mely az elektromos autók térnyerésének köszönhető. Az egyre nagyobb mennyiségben előállított villanyautók szállítását ugyanis másképp kell szervezni, mint a belsőégésű motorral szerelt autókét, és a szállítóhajók fedélzetén másképp kell elérni a biztonságot, nehogy egy esetleges akkumulátor hiba tűzhöz, majd katasztrófához vezessen.

Miként az Origo összeállításában bemutatta, az autókat szállító teherhajók kigyulladása meglepően gyakori. A legutóbbi, igen súlyos incidens tavaly nyáron történt: a Fremantle Highway nevű hajó panamai zászló alatt közlekedett, Hollandia északi partjainál járt, amikor szinte teljesen lángba borult. Vélhetően az egyik elektromos autó kigyulladása okozhatta a fedélzeten a tüzet. A hajó a németországi Bremerhavenből indul az egyiptomi Port Saidba, és az eredeti jelentések szerint 2.857 járművet szállított, köztük 25 elektromos járművet. A hajó bérlője, a "K" Line azonban már akkor frissítette ezeket az adatokat, és ezek szerint összesen 3.783 autó volt a fedélzeten, ezek közül 498 volt elektromos, minden autó vadonatúj volt.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!