Matricákkal verik át a villanyautósokat

Vágólapra másolva!
A csalók célpontjai közé kerültek a villanyautósok is, Szlovéniában a töltőoszlopokon található QR-kódra egy másik QR-kódot ábrázoló matrciát ragasztanak. Amikor az autós a QR-kóddal, applikáción keresztül megadja a bankkártya adatait, majd elindítaná a töltést, a csalók leveszik a pénzt a kártyájáról, a töltés pedig nem indul el.
Vágólapra másolva!

Idén nyáron a szlovén Gremo na elektriko nevű elektromobilitás-szolgáltató hírlevélben hívta fel ügyfelei figyelmét arra, hogy néhány töltőoszlopon csalók ragasztották át a QR-kódot tartalmazó matricát. A hamis QR-kód csalók weboldalára irányítja azokat az ügyfeleket, akik regisztráció nélkül akarnak töltést indítani, így a bankkártyaadatok megadása után csak a pénzt veszik le a számláról, a töltés nem indul el.

Hasonló csalásról korábban a Daily Mail is beszámolt az Egyesült Királyságban, és az ADAC is figyelmeztette a német villanyautósokat.

A Villanyautósok.hu hozzáteszi:

 a csalási módszer nem csak töltőoszlopoknál, hanem például parkolóautomatáknál  is előfordul. 

Szlovákiában más módszerrel próbálták átverni az elektromosautó-használókat: néhány hete megjelent a drivicharge nevű szolgáltatás, amely egy olyan roaming töltőkártyát kínált, amellyel Európa félmillió töltőoszlopát lehetett (volna) nagyon kedvező díjakért használni.

Az RFID kártya postázásáért 15 eurós egyszeri díjat kértek, valamint akár 80 eurós havidíjas előfizetéssel még kedvezőbb tarifákat ígértek. A szlovák MojElektromobil portál beszámolója szerint a kártya a valóságban semmilyen töltőt nem indított.

elektromos, autó, töltés
Csalók próbálják meg átverni autósokat az e-töltőállomásoknál
Fotó: MTI/Faludi Imre 

Ahogy az Origo beszámolt róla, a jövő évtől jelentős fejlesztésekkel bővülni fog az alternatív üzemanyagokkal hajtott autók infrastruktúrája, ugyanis országszerte nagy számban fognak átadni új elektromosautó-töltőket.

Az Európai Unió a Connecting Europe Facility (CEF) programjának Alternative Fuel Infrastructure Facility (AFIF) alprogramján keresztül jelentős összegeket fordít tagországaiban, így Magyarországon is az alternatív üzemanyagokkal hajtott autók infrastruktúrájának a fejlesztésére. 

A program az európai fő közlekedési hálózat (TEN-T) főbb útvonalaira lett meghirdetve, így az autópályákon túl több főút mellé is kerülhetnek töltők EU-s támogatásból. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor

 országos szinten több száz legalább 150 kW-os töltőoszlop telepítésére lehet számítani. 

A korábbi támogatási programokhoz képest szigorodott a TEN-T útvonalaktól számított maximális távolság: a töltőket befogadó parkolók bejárata nem lehet 3 km-nél messzebb (autóval, tehát nem légvonalban) az autópálya lehajtónak attól a pontjától, ahol már szabályosan nem lehet elhagyni a lehajtósávot. Ráadásul csak olyan lehajtók jöhetnek számításba, ahol ugyanúgy vissza is lehet hajtani a pályára.

A következő hónapokban nagyjából 50 helyen várható új állomás megnyitása, majd az azt követő másfél évben csak az EU-s finanszírozású programok eredményeként újabb 50-60 helyszín megnyitására számíthatunk.

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!