Vaskos pénzköteget kellett letenniük az asztalra a rajongóknak például Bruce Springsteen idei, nagy-britanniai fellépéséért, amire a legolcsóbb állójegy 120 fontba (56 ezer forint) került, míg Billie Eilish jövő évi turnéján ugyanezért már 145 fontot (68 ezer forint) kell kifizetni. Taylor Swift szeptember közepén ad koncertet a briteknek.
Az értékesítés kezdetekor az énekesnő koncertjein való részvételért legalább 110,40 fontot (52 ezer forint) kértek, de ha jó helyet szeretett volna valaki, akkor 172,25 fontot (80 ezer forint) kellett leszurkolnia.
Az értékesítés végére a jegyárak már a 300 fontot (140 ezer forint) is meghaladták.
A jegyek elsősorban azért drágák, mert vannak, akik képesek megfizetni azokat. Amíg a kínálat találkozik a kereslettel, addig az értékesítőknek nem érdekük a jegyárak csökkentése - írja a Sky News. Manapság több a nagyszabású bemutató és turné, mint valaha, és a zenekedvelők körében erre óriási az igény.
A nagyszabású showk többe kerülnek a szervezőknek is. Nagyobb helyszínt kell bérelni, amihez nagyobb személyzet kell, a több szórakoztató látványelemek, a technika nagyobb szállítási költséggel és biztosítási díjakkal jár, ráadásul maguk a fellépők is többet kérnek.
Az energiaválság miatt a bérleti költségek megugrottak, mint ahogy a legtöbb terméké és szolgáltatásé is, de a munkaerő is drágában hajlandó dolgozni. Ezek a kiadások mind beépülnek a jegyárakba.
Az, hogy a bevétel mekkora hányadát kapja az előadó, nagyban függ attól, hogy mekkora sztár. A kisebb előadók a jegyekből befolyt összeg 20 százalékát vihetik haza, nem úgy, mint a világ legismertebb előadója. A Forbes szerint
Taylor Swift 8 millió–10,5 millió fontot (3,75 –4,9 milliárd forint) keres az Eras turnéja minden állomásán. Sőt, az énekesnő a turnéból származó összes bevétel bő 85 százalékát kapja meg,
amiből nagylelkűen 76 ezer fontot (36 millió forint) ad a teherautó-sofőröknek pluszban a koncertsorozat alatt. A sztár tavalyi koncertjein az átlagos jegyár 254 dollár volt, ami hozzásegítette Swiftet ahhoz, hogy dollármilliárdossá váljon.
A zenészek bevételeinek egyre nagyobb hányadát a koncertek hozzák, mivel az interneten ingyen vagy potom összegekért meg lehet hallgatni a számaikat, így abból nagy összeg nem folyik be hozzájuk - írja a Világgazdaság.
Swift egyik munkatársa, Jack Antonoff szerint
problémát jelent a jegyértékesítő oldalak, például a Ticketmaster „dinamikus árazása”. Ez azt jelenti, hogy ha egy koncert népszerű, akkor a nagyobb kereslet miatt emelik a jegyek árát.
A The Cure énekese, Robert Smith pedig úgy tudja, hogy a Ticketmaster egyedi díjai bizonyos esetekben többe kerültek, mint maga a jegy.
A vállalat legfrissebb botránya, hogy a dinamikus árazás miatt magasabb áron adja a jegyeket az újra összeállt Oasis koncertjeire, mint amennyiért korábban hirdette.