Alapításának évében, 2003-ban 21 ezer, húsz évvel később, 2023-ban pedig már hárommillió autót adott el a BYD. Ráadásul az utolsó egymilliót a kilencből az utóbbi három hónapban gyártotta le a vállalat. Pontosabban, ehhez még 90 nap sem kellett, ugyanis július 4-én érték el a nyolcmilliót.
A cég szeptember 25-én, Sencsenben jelentette be ünnepélyesen, hogy elkészült a kilencmilliomodik autójuk.
A cég kilencmilliomodik autója egy Yangwang U9 elektromos szupersportautó volt. Az olcsó autóiról híres vállalat kínálatának legdrágább modellje 240 ezer dollárba kerül.
A Villanyautósok.hu kiemeli: a márka ma már csak tisztán elektromos és konnektoros hibrid modelleket kínál.
2021-ben még csak 750 ezer, addig 2022-ben már 1,88 millió autót adtak el, és a tavaly legyártott 3 millió autóval a hazai piacon már a Volkswagent is megelőzték, ezzel Kína legnagyobb autógyártójává válva. Idén négymillió autó értékesítését tervezik.
A BYD-vel kapcsolatos további hírek közül kiemelhető, hogy
a legfontosabb változás, hogy a 2,5 tonnás össztömegű ETP3-as helyére a kifejezetten az itteni városi árusállítási feladatokra optimalizált 3,5/5,24 tonna össztömegű E-Vali nevű modell lép. Ezt még B kategóriás jogosítvánnyal lehet vezetni, a karosszéria 6 vagy 7 méter hosszú, a belmagasság elég ahhoz, hogy felállva lehessen közlekedni a járművön belül, a raktér 13,9 vagy 17,9 m3-es, a hasznos teherbírás változattól függően 700-1450 kg között mozog.
További érdekesség, hogy a legősibb kínai dinasztiáról kapta a nevét a BYD új modellje, a márka első óriás egyterűje, ezzel is jelezve, hogy ez lesz a Dynasty-sorozat csúcsmodellje.
Mindezek mellett a cég a motor-piacra is belép. Az Origo is tudósított arról, hogy Kínában már levédette az első villanyrobogójának a megjelenését. A nagyobb robogók közé tartozik az újdonság, amelynek műszaki részletei még nem ismertek, de rendhagyó lesz a felépítése.