Nagy bejelentést tettek a Kőröshegyi völgyhídról, ezt minden autósnak tudnia kell

Vágólapra másolva!
A tervezettnél öt nappal korábban, már szerda délután - várhatóan 13 órakor - visszaadják a forgalomnak teljes szélességében a Kőröshegyi völgyhidat - közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Vágólapra másolva!

Azt írták, hogy a munkálatok során mintegy harminc szakember, "egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszer dolgozott" azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt, egyenként közel 10 tonnás szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban kiemeljék, majd pedig az újakat beillesszék.

A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere. Mindez előre tervezett munka volt, a híd biztonságos, jó állapotban van

– hangsúlyozta az MKIF Zrt. Az új saruk egyediek, rendelésre készültek Németországban – tették hozzá. 

A közlemény szerint a lezárás ideje alatt minden olyan beavatkozást is megcsináltak, amelyek egyébként forgalomkorlátozással járnak. Elvégezték a híd dilatációs elemeinek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben, ahol szükséges volt, aszfaltoztak, és a padkát is helyreállították, meggyorsítva ezzel az M7-es autópálya szintrehozási munkálatait. 

MTVA - Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap/Kõröshegy, 2019. június 5.A kõröshegyi völgyhíd 2019. június 5-én napfelkeltekor. Idén május 11-én, a közlekedési kultúra napjához kapcsolódó Az év hídja pályázaton a völgyhíd elsõ helyezést ért el.MTI/Varga György
A Kõröshegyi völgyhíd 2019. június 5-én napfelkeltekor
Fotó: MTI/Varga György

Kijavították a szalagkorlátot és a fénytörő hálókat is. A felújítási munkákról zajló látványos videót ebben a cikkünkben tekintheti meg.

Emlékeztettek, hogy az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából (melyek egyenként 4500 tonna terhet tartanak, amikor a helyükön vannak), három már erősen elhasználódott, és cserélni kell azokat.

A völgyhidat szeptember elején zárták le, hogy elvégezhessék a munkálatokat. A nagy precizitást igénylő sarucseréket ugyanis csak a forgalomtól elzárt hídon lehetett elvégezni.

A nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezte az MKIF Zrt., a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében. A pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kellett elhagyniuk a pályát, és Balatonszárszónál térhettek vissza. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kellett elhagyniuk a pályát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhettek vissza.

A híd próbaemelését még ez év áprilisában elvégezték, erről cikkünket itt találja. Az MKIF korábbi közleménye szerint akkor azt vizsgálták, hogy az elmúlt évek használata után milyen állapotban vannak a hidat tartó saruk.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!