Az egyik rekord, ami megdőlt, az az elektromos autók aránya egy adott hónap eladásaiban. Augusztusban ugyanis 94,3 százalékot értek el a tisztán elektromos személyautók, ami abszolút rekord, ilyen magas számot még Norvégiában sem mértek eddig.
A norvég újautó-piacon 11.114 autót adtak el augusztusban, de ebből mindössze 59 darab volt benzines és 165 dízel, míg a hibridek 249, a plug-in hibridek pedig 161 példányban keltek el, a többi mind villanyautó volt. Hidrogénautót senki nem vett - írta meg a Villanyautósok.hu.
Éves szinten 86,8 százalékon állnak a villanyautók, amelyeket 6,7 százalékkal követnek a nem tölthető, illetve 3,1 százalékkal a tölthető hibridek. A hagyományos dízelek 2,5 százalékot, a benzinesek kevesebb mint egy százalékot tettek ki.
Született azonban egy olyan eredmény is, ami még ennél is érdekesebb:
a teljes norvég autóflottában a villanyautók beérték a benzineseket, 26-26 százalék a két hajtáslánc aránya a forgalomban lévő autók között.
A listát a Bilbransje24 norvég autós oldal összesítése szerint és még mindig a dízelek vezetik, de öt év alatt 21 százalékkal csökkent a számuk, most pedig már csak egymillió darab van belőlük.
A tölthető hibridek száma ugyanakkor 91, míg a tisztán elektromos autóké 206 százalékkal emelkedett öt év alatt.
Ahogy az Origo is megírta, Magyarországon is újabb rekordot döntött a villanyautók száma. A júliusban elért növekedéssel augusztus közepéig közel 61 ezer elektromos hajtású autó állt forgalomba Magyarországon, a teljes zöld rendszámos állomány a hibridekkel együtt júniusban múlta felül a 100 ezer darabot.
Az évtized elejéhez képest kizárólag elektromos hajtású járművekből már közel nyolcszor több fut a hazai utakon.
A 2020 eleji adatokhoz képest a zöld rendszámos járművek földrajzi eloszlása is kiegyensúlyozottabbá vált, akkor nagyjából a teljes flotta felét adták a fővárosi autók, már tízből hat fővároson kívüli.
Környezetkímélő motorkoból júliusban állt munkába a hatszázadik, tisztán elektromos teherautóból pedig a négyezredik. Előbbiekből több mint százat, utóbbiakból pedig több mint ezret helyeztek forgalomba 2024-ben világoszöld hatósági jelzéssel.
Az élénkülés jelentős részben a vállalatok számára elérhető támogatási programnak tudható be. A 30 milliárd forintos kiírásban 2,8-4 millió forint állami hozzájárulás igényelhető tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához 2025 tavaszáig.