A program legújabb bővítése a RONJA projekt, amely lehetővé teszi a bécsiek számára, hogy zöld oázisokat hozzanak létre közvetlenül otthonuk előtt, és saját ötleteikkel hasznosítsák a szabadon álló köztereket. Ezek az oázisok teljes mértékben az adott lakónegyed igényeihez igazodnak.
A kísérleti projekt részeként
a lakosok egy előre megtervezett és felépített oázist kapnak, amely ülőhelyekkel, növénytartókkal, magaságyásokkal, tárolóhelyekkel, székekkel, padokkal és asztalokkal is felszerelhető.
A zöldítést növényekkel és virágfölddel támogatják, míg a közösségépítést virágültető-workshopok segítik. Ezek a városi oázisok hozzájárulnak a városi klíma javításához és a közterületeken eltöltött idő minőségének növeléséhez is - teszi hozzá a Roadster.
A Grätzloase programot Bécs városa finanszírozza, és a Lokale Agenda 21 Wien egyesület segítségével valósítják meg.
Az első oázisok már elkészültek, és év végéig további nyolc ilyen teret terveznek létrehozni városszerte.
Az Origo korábban beszámolt arról, hogy a holland fővárosban, Amszterdamban szintén egy érdekes kezdeményezést indítottak el a közelmúltban, amely a városkép szebbé tétele mellett az ott élők életminőségét is javíthatja. A város vezetése úgy döntött:
virágkosarak kihelyezésével igyekeznek megszüntetni a kis csatornák felett átívelő hidak korlátjaihoz láncolt rengeteg bicikli városképet elcsúfító látványát.
Amszterdam ugyan büszke arra, hogy a világ egyik leginkább biciklibarát városa, de megvannak a maga korlátai. Az önkormányzat már régóta panaszkodott arra, hogy a várost átszövő festői csatornák a hidakról már alig látszanak, ráadásul a járókelők kénytelenek az úttesten haladni, hogy kikerüljék a hídkorlátokhoz láncolt kerékpárokat.
Ezért az önkormányzat elhatározta, hogy a legforgalmasabb hidak korlátjaira virágládákat helyeznek el, hogy rávegyék a bicikliseket, találjanak máshol parkolóhelyet. A csatornákhoz közeli autóparkolókban közben további biciklitárolókat alakítottak ki, hogy ne kelljen a kerékpárokat a hídkorlátokhoz láncolni.
Amszterdamban egyébként több a bicikli, mint a lakos, és a városnak 767 kilométernyi kerékpárútja van.
A világjárvány idején még népszerűbb lett biciki: a tömegközlekedést a járvány miatt elkerülők 37 százaléka váltott biciklire.