Japánban 1996-ban, míg a világ többi részén 1997-ben jelentek meg a tamagocsik, ezek a tojás formájú apró elektronikai készülékek, melyek céljukat tekintve kisállat-szimulátorok voltak. A tamagocsik az 1990-es évek egyik legnagyobb divathullámát indították el, ám a hihetetlen technológiai fejlődés később háttérbe szorította őket.
A tamagocsiőrület végét szimbolikusan és gyakorlati értelemben is az jelentette, amikor tulajdonosaik "tamagocsitemetőbe" tették a "kimúlt" kisállataikat - azaz azokat a példányokat, amelyek véglegesen és az újraindítás lehetősége nélkül álltak le, miután gazdáik nem megfelelően gondoskodtak róluk.
Most azonban úgy tűnik, új tamagocsikorszak indulhat el,
miután a globális eladások 2022-höz képest megduplázódtak 2023-ban, a márkatulajdonos Bandai Namco pedig úgy döntött, üzletet nyit az Egyesült Királyságban a tamagocsiknak.
A cégnél nem titkolják: arra számítanak, hogy sokak nosztalgiából is újra vásárolnak majd maguknak tamagocsit. Persze a most forgalomban lévő - valójában már 2019 óta kapható – új generációs kisállat-szimulátorok funkciói már illeszkednek a Z-generáció elvárásaihoz. Így bár a tamagocsik megtartották tojásra emlékeztető formájukat és apró digitális kijelzőjüket valamint kezelőgombjaikat, de olyan eszközöket és építették azokba, mint a Wi-Fi kapcsolódás, vagy új "kisállattok" letöltési lehetősége.
Ugyanakkor a tamagocsiknak kiélezett piaci versenyben kell helyt állniuk.
Miként a BBC felhívja rá a figyelmet, ami 1996-ban, a tamagocsik megjelenésekor még unikális volt, ma már egyáltalán nem az: számos virtuális kisállat kapható a piacon. Például a Hatchimals által gyártott Bitzee, melynek flexibilis kijelzője reagál az érintésre, sőt, leköveti a mozgás egy részét is, azaz például azt, ha a felhasználó enyhén megdönti az eszközt. A Punirunes termékébe pedig a tulajdonos behelyezheti ujját, mintegy "masszírozva" a kisállatot, amelyet a virtuális kis kedvenc a képernyőn hálál meg gazdájának.
Érdekesség, hogy a Bandai Namcónak egy másik terméke is megjelent az 1990-es években, mégpedig a Digimon. A cégnél úgy gondolták, hogy a tamagocsik kifejezetten lányos termékek, ezért készítették el azok fiúknak ajánlott változatát. Ma már azonban a vállalat szerint nincs jelentősége az eladásoknál a vásárlók nemének, termékeiket fiúk és lányok egyaránt vásárolják.