A súlyos pénzügyi helyzetben hónapokkal ezelőtt még a szerkezetátalakítást tervezték, ehhez azonban a legfrissebb értesülések szerint nem állt rendelkezésre elég tőke, és elkerülhetetlenné vált az FTI utazási csoportnak, egyben Európa harmadik legnagyobb utazásszervezőjének felszámolása – írja az Infostart. A csődeljárás június elején kezdődött, akkor még volt némi remény arra, hogy olyan megoldás születhet, amely lehetővé teszi az utazások teljesítését. A súlyos pénzhiány azonban a Der Spiegel és több más forrás egybehangzó beszámolója szerint keresztülhúzta ezeket a várakozásokat.
Az FTI utazási csoportot felszámolják, és eladják.
Mintegy 1400 magyar utast is érint a társaság bedőlése.
Az illetékes müncheni kerületi bíróság már a hét végén megkezdte a fizetésképtelenségi eljárást a német utazási szolgáltatóval szemben. Az újság szerint az eladósodott csoport 1400 német alkalmazottjának fele veszíti el állását.
A csődbiztos szerint nincs esély arra sem, hogy a korábbi utazásszervező egyes részlegei tovább működhessenek.
A vállalat egyre több beszállítója követelt előleget, ezért a cégnél legalább tízmilliós fedezethiány keletkezett. Miután pedig a német szövetségi kormány a koronavírus-járvány idején nyújtott csaknem 600 millió eurós támogatás után elállt a további pénzügyi segítségnyújtástól, a csőd immár elkerülhetetlenné vált.
Az FTI és leányvállalata, a Big Extra több mint egymilliárd eurós adóssággal rendelkezik összesen mintegy 350 ezer hitelezővel szemben.
Ahogy az Origo is bemutatta, Európa harmadik legnagyobb utazási csoportja a TUI és a DER Touristik után – a koronavírus-járvány alatt került szorult helyzetbe. Ebben az időszakban a német gazdasági stabilitási alapból (WSF) összesen 595 millió euró – több mint 230 milliárd forint – állami támogatást kapott, így a vállalat jövője biztosnak tűnt.
A hitelezők nagy része szervezett utazó. Az utazási csomagokért ugyanakkor az ügyfelek a 2021-ben létrehozott Német Utazási Biztosítási Alaptól (DRSF) kapnak költségtérítést.
A német turisztikai ágazat által szervezett és a szövetségi igazságügyi minisztérium által felügyelt Utasbiztosítási Alapot a Thomas Cook-csoport 2019 szeptemberében bekövetkezett csődje után hozták létre. Akkor a biztosítók a felelősségkorlátozás miatt csak a költségek töredékét térítették meg, és az államnak kellett milliókkal beszállnia.