Ahogy azt az Origo megírta, februárban csődöt jelentett Nagy-Britanniában a The Body Shop nevű, kozmetikai és szépségápolási termékeket forgalmazó üzletlánc, mely nem tudott úrrá lenni pénzügyi nehézségein. A brit piacon addig működő mintegy 200 üzletük jelentős részét kénytelenek bezárni, bár a cég akkori közlése szerint az egységek "több mint fele" továbbra is nyitva marad.
A londoni székhelyükön dolgozók mintegy 40 százalékát bocsátják el, ott 400-an maradnak alkalmazásban a leépítés után.
A legutolsó elérhető, 2022-es adatok szerint a vállalat üzleteiben összesen 1641 fő dolgozott.
Cikkünk megjelenését követően a magyarországi The Body Shop részéről közleményben adtak tájékoztatást arról, hogy mivel náluk franchise rendszerben működik a márka, ezért a hazai partnerekre "nincsenek kihatással az egyesült királyságbeli piac történései. Magyarországon minden üzletünk továbbra is nyitva tart, zavartalanul működik" – írták akkor közleményükben.
Az azóta eltelt néhány hónap ugyanakkor nem telt el eseménytelenül, sőt, mint a Retail Gazette írja, a vállalat megmenekülhet a csődtől. Miként ugyanis a kiadott tájékoztatásból kiderül, az összeomlott vállalatot felkarolta egy konzorcium, mely Mike Jatania-hoz, egy indiai származású, de brit kozmetikapari nagyvállalkozóhoz köthető.
A Jatania irányítása alatt álló befektetési társaság várhatóan 1000 körüli munkahelyet meg tud őrizni azzal, hogy a teljes láncból mintegy 133 üzlet további üzemeltetését felvállalja.
De nem csak a brit piacon: az India Times értesülései szerint Jatania az Auréa nevű társaságán keresztül észak-amerikai és ausztráliai üzleteket is átvesz, miközben a vállalat közleményében azt ígéri, hogy a jövőben sem térnek el a cég "etikus gyökereitől." Ezzel lehet összefüggésben, hogy a Daily Mail szerint mind a 116 brit bolt nyitva marad – az efölötti üzletek száma a más országokban működőkre utal.
Mike Jatania és családja a Lornamead nevű nemzetközi vállalat sikereivel alapozta meg hírnevét üzletemberként. A nemzetközi jelenléttel bíró cég az 1990-es évektől kezdődően sikerrel értékesítette több fogyasztási márka termékeit, köztük olyanokat is, melyeket a világ vezető nagyvállalataitól, az Unilevertől vagy P&G-től vett át. A céget a portfólióval együtt sikeresen értékesítették 2013-ban indiai, valamint kínai üzleti köröknek.
Cikkünk címlapi képe illusztráció / forrás: Unsplash / Jacob Wackerhausen