Az Auchan, a francia kiskereskedelmi óriás hamarosan csatlakozhat azokhoz a nyugati vállalatokhoz, amelyek elhagyják az orosz piacot. A La Lettre francia üzleti magazin beszámolója szerint
az Auchan tárgyalásai oroszországi üzletágának eladásáról már a végső szakaszba léptek, és a vállalat állítólag már talált is vevőt
– írja Novij Proszpekt a Le Figaróra hivatkozva. Hozzáteszik, hogy két potenciális vásárló is versenyben van az üzletért - írta meg a Magyar Nemzet.
A távozás okai között a vállalat forrásai a helyi működési feltételek romlását említik. Az Auchan szigorúan betartja a szankciós rendelkezéseket, nem fektet be az orosz üzletágba, és nem is visz ki onnan pénzt. Ez rendkívül hátrányos helyzetbe hozza a helyi versenytársakkal szemben, akik nincsenek ilyen korlátozásoknak kitéve.
Az Auchan kivonulása komoly hatással lehet az orosz kiskereskedelmi piacra. A francia lánc évtizedek óta jelen van az országban, és jelentős piaci részesedéssel rendelkezik. Távozásával űr keletkezhet, amelyet valószínűleg helyi vagy ázsiai versenytársak igyekeznek majd betölteni. Ugyanakkor ez a helyzet lehetőséget teremthet az orosz kiskereskedelmi láncok számára is, hogy bővítsék jelenlétüket és piaci részesedésüket. Olyan cégek, mint a X5 Retail Group vagy a Magnit valószínűleg igyekeznek majd kihasználni az Auchan távozása által keletkezett űrt.
Az Auchan oroszországi és ukrajnai eladásai tavaly egyébként 4,2 százalékkal estek vissza, és összességében 2 százalékkal csökkentették a francia cégcsoport eredményét. E két ország nélkül a növekedés 4 százalékos lett volna. A társaság 378 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el az év során.
Az Auchan az elmúlt 2,5 évben nehézségekkel küzdött az orosz tulajdonú kiskereskedelmi láncok által támasztott kemény versenye miatt
- írja a Yahoo Finance.
Egyes nyugati cégek azonban csak látszólag vonultak ki Oroszországból, ugyanis orosz márkák leple alatt mégis ott maradtak. Például a Coca-Cola európai palackozója, amely átnevezte az orosz üzletágát Multon Partnersre, és elkülönítette a többitől. A leányvállalat immár Dobry Cola és Good Cola néven forgalmazza a termékeit a Coca-Colához hasonló piros csomagolással. Az eredeti, márkás italok pedig kazah és lengyel importtal kerülnek az orosz boltok polcaira.