Nagy bejelentést tett a Boci csokoládék gyártója

Vágólapra másolva!
Több mint egymilliárd forintból bővítette gyártókapacitását a Cerbona Zrt., amely egyúttal megvette a Boci márkát is.
Vágólapra másolva!

Mészáros Tamás vezérigazgató csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az új gyártósorral immár négy gyártósora van a cégnek, miközben a beruházás által a vállalat müzliszelet gyártási kapacitása megduplázódhat. Jelezte, hogy a beruházást saját erőből és hitelből finanszírozták, egyúttal új munkahelyeket is teremtettek. 

Elmondta azt is, hogy tíz hazai és nemzetközi cég dolgozott az egyéni fejlesztésű gépsoron, amely magyar, szlovák és olasz gépegységekből áll. Megjegyezte, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a külföldre irányuló szállításaik bővülhetnek, a közép-kelet-európai piac mellett nyugat-európai régiókat is elérve. 

müzli, illusztráció
Képünk illusztráció!
Fotó: Pexels

Mészáros Tamás kiemelte, hogy a Cerbona a kapacitásbővítés után 

négy gépsorral évente 4.000 tonna müzliszeletet képes legyártani, amely több mint 150 millió darabot jelent. 

Ez régiós szinten is komoly kapacitás – fűzte hozzá. Pókecz Attila, a társaság tulajdonosa arról beszélt, hogy a Nestlétől megvásárolták a Boci márkát, amely egy egészen más terület a Cerbona számára. 

A csokoládémárka egy új kihívás számukra, amely hosszú távon komoly értéke lehet a portfóliójuknak. 

jelezte a társaság tulajdonosa.

Miként arról az Origo beszámolt, a Nestlé és a Cerbona idén márciusban jelentette be, hogy a svájci központú élelmiszergyártó óriáscég eladja a közel 100 éves múltú "Boci" márkát a székesfehérvári vállalatnak. A Nestlé akkor jelezte, hogy több, a magyar fogyasztók körében jól ismert márkát értékesít. Ezek:

  •  a "BOCI", 
  • a "MELBA", és
  •  a "PÁRIZSI KOCKA" védjegyei.

A vásárló mindhárom márkánál a Cerbona (A.R.M. Alba Régia Mercator Kft.). 

A Boci csoki korábbi csomagolása
Fotó: Origo / Origo

A Bocit és a többi érintett márkát a Nestlé a privatizáció során, 1991-ben, a Szerencsi Édesipari Vállalattal együtt vásárolta meg. Ahogy az Origo a márkáról szóló összeállításában bemutatta, 1927-ben jelent meg az üzletek polcain a ma is ismert Boci csoki elődje, Szerencsi tejcsokoládé néven. Az igazi Boci táblás csokoládé megszületésére viszont egészen az 1950-es évekig kellett várni, amikor a csomagolásán megjelent egy jól eltalált, csengettyűs bocifigura. 

A Cerbona 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat. A nyilvános cégadatok szerint a kicsivel több mint 140 embert foglalkoztató Cerbona Zrt. a 2023-as üzleti évben 7,125 milliárd forint nettó árbevételt és 762 millió forintos adózott eredményt ért el. Egy évvel korábban 1,696 milliárd forintnyi árbevételről és 184 millió forintos nyereségről jelentett.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!