Itt a bejelentés a SZÉP-kártyákról a Bookingon

Vágólapra másolva!
Nagy Márton a jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot - olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében.
Vágólapra másolva!

A közlemény azt írja, hogy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. 

Az egyeztetésen áttekintették a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzetét, és megállapították, hogy a magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik. 

Az év első nyolc hónapjában 5,5 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma, így 2024-ben is rekord évet zárhat az ágazat.

A felek egyetértettek abban is, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik, hiszen ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.

 A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely Magyarországon is meghatározó piaci szereplő, jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.

Problémák megoldása

Bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt. 

A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra.

Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette. A kormány elkötelezett amellett, hogy a magyar családok nyugodtan, problémamentesen tölthessék el pihenésüket, és a szálláshely-szolgáltatók számára is biztosítani kívánja a jogi kiszámíthatóságot az online platformokkal szemben.

Nagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket. 

Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan.

Jöhet a SZÉP-kártyás fizetés

A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP-kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül.

A belföldi foglalásoknál hamarosan elfogadhatják a SZÉP kártyát

A kormány célja, hogy a digitális SZÉP-kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt. Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról. A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP-kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!