Vágólapra másolva!
Lezárult a Debrecenbe költöző Magyar Közlekedési Múzeum épületének tervezésére kiírt építészeti ötletpályázat, és kihirdették az eredményt. Lázár János, építési és közlekedési miniszter szerint az iparfejlesztés mellett fontos, hogy a város lakóinak jóléte felzárkózzon a gazdaság színvonalához, és ehhez járulnak hozzá az ilyen fejlesztések.
Vágólapra másolva!

Szigorúan anonim szakmai elbírálás során egy debreceni iroda építészeti alkotása nyerte a Magyar Közlekedési Múzeum ötletpályázatát – derül ki Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook-bejegyzéséből. Mint a miniszter rámutatott:

a bírálóbizottság érvelése szerint az Archiko Kft. alkotása a beérkezett 18 pályamű közül a legegyedibb, illetve a legikonikusabb, a kiírás kritériumainak megfelelve.

A miniszter röviden összefoglalta a pályázat célját is: leírása szerint azt várták, hogy a debreceni helyszínen megvalósuló Magyar Közlekedési Múzeum olyan jövőbe mutató, gépjármű központú kiállítást kínáló, emblematikus épület legyen, amely megfelel a legmodernebb múzeumtechnológiai követelményeknek, és egyúttal kiegészíti a szomszédos BMW Group gyár látogatóközpontját - teszi hozzá a Magyar Építők.

A második díjat a DPI Design munkája nyerte el, amely markáns építészeti - tájépítészeti koncepciójával tűnik ki. A bírálóbizottság szerint az önmagába visszaforduló spirál alaprajza érdekes, kreatívan ötvözi a hagyományos múzeumi struktúrákat a modern formavilággal.

A harmadik helyet pedig a DAW Építész Studio pályaműve kapta, amely szerint – fogalmaz a miniszter - az épületnek az autózásról kell szólnia, a szabadságot, a sebességet és az innovációt bemutatva.

Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,
Magyar Közlekedési Múzeum, MagyarKözlekedésiMúzeum, Magyar Közlekedési Múzeum Debrecen, MagyarKözlekedésiMúzeumDebrecen,

A miniszter emellett több projektet is bemutatott azon a közös ülésen, amit az Építési és Közlekedési Minisztérium gazdaságfejlesztési munkacsoportja és Debrecen vezetői tartottak. „Azon kormánytagok közé tartozom, akik támogatják, hogy a Természettudományi Múzeum Debrecenbe költözzön, az új közlekedési múzeum létrehozása viszont az én döntésem, és nem szokásom feladni az elképzeléseimet” – közölte Lázár János az ülést követően.

A Világgazdaság beszámolója szerint a miniszter azt is közölte, hogy Magyarország kormánya Debrecenre, mint a társfővárosra tekint, amelynek reális esélye van arra, hogy Európa 30 legjelentősebb ipari centruma közzé emelkedjen, s csakúgy versenyezhessen gazdagságban a fővárossal, mint Hamburg vagy München.

Mindezekhez mintegy 500 milliárd forintnyi támogatást kapott eddig a város, és 2026 végéig újabb ugyanekkora összeg elnyerésére van reális esélye.

Az iparfejlesztés mellett fontos, hogy a város lakóinak jóléte és jólléte is felzárkózzon a gazdaság színvonalához. Ehhez járulnak hozzá az olyan fejlesztések, mint a természettudományi múzeum odatelepítése, vagy éppen az új közlekedési múzeum létrehozása. Az utóbbi megépítése már 2026–2027 során elkezdődhet 

– fejtette ki Lázár János.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!