Jelentős leállásokat jelentett be az egyik hazai nagybank

Vágólapra másolva!
Novemberben és októberen is leállások lesznek az OTP-nél, amik több szolgáltatást is érinteni fognak. Fejlesztések miatt az internetbank és a mobilbank sem fog működni.
Vágólapra másolva!

Fejlesztési okokból októberben és november is lesz olyan nap, amikor több szolgáltatását is leállítja az OTP. 

Október 27-én hajlani 2 órától (óraátállítás előtti időpont) 5 óráig nem lesz elérhető az internetbank, a mobilbank, eBIZ szolgáltatás, az Electra, a SmartBróker alkalmazás, valamint a Vámpénztári rendszer – írja az OTP

otp bank, otpbank, logo, illusztráció
Fotó: Szabó Gábor - Origo

A következő leállás november 8-án lesz. Ekkor szintén fejlesztési okból 20 órától 23:50-ig az alábbi funkciókkal kapcsolatos üzenetküldési szolgáltatások szünetelnek. Ez azt jelenti, hogy ezek a szolgáltatások részben, vagy egyáltalán nem fognak működni: 

  • OTPdirekt internetes- és mobilszolgáltatáshoz tartozó digitális fiókkal kapcsolatos jelszó igénylés/emlékeztető, belépés/regisztráció
  • Fióki időpontfoglalás
  • Ügyfél panaszkezeléssel kapcsolatos kommunikáció
  • Lakossági ügyfelek részére online hiteligénylés
  • Kis- és középvállalkozásokhoz köthető online hiteligénylés/azonosítás és monitoring tevékenység

 

Ahogy azt korábban megírtuk, újfajta adathalász módszer ütötte fel a fejét a közelmúltban, amely Magyarországon az OTP Bank ügyfeleit célozza. Ha nem akarunk átverés áldozataivá válni, akkor érdemes megfontolni, hogy mit telepítünk a mobilunkra, ugyanis csalók pillanatok alatt megszerezhetik a banki adatainkat.

A csaló hirdetések a bank hivatalos arculati elemeit használva igyekeznek megtéveszteni az ügyfeleket. Korlátozott ideig elérhető ajánlatokkal provokálják ki egy bizonyos "kritikus alkalmazásfrissítés" telepítését, aminek szintén egy rosszindulatú, hivatalos banki alkalmazásnak kinéző PWA lesz a vége.Tekintve, hogy egy ilyen progresszív webalkalmazás javarészt a böngészőre épül, hozzáfér mindenhez, amihez az adott kereső is. Az app megnyitása során a legtöbb esetben egy bejelentkező felület fogadja a megtévesztett felhasználókat, ahol aztán az érzékeny adatok pillanatok alatt a csalók kezében köthetnek ki.

Májusban nagy bejelentés tett az OTP. Újabb funkcióval bővült a bank telefonos ügyfélszolgálata. Az OTP Asszisztens segítségével az ügyfelek mentesülnek a nyomógombos menüválasztókban való keresgéléstől, és élőszóban fogalmazhatják meg hívásuk témáját. Ezzel az egyedi igények célzottabban szolgálhatók ki, hiszen a betelefonálók gördülékenyebben jutnak el ahhoz az ügyintézőhöz, aki a felmerült kérdésben releváns tudással és tapasztalattal rendelkezik. Az innovatív megoldásnak köszönhetően lerövidül a várakozási és az ügyintézési idő.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!