Rendkívül fontos Magyar Közlöny-szám jelent meg szerda este, amely részletesen bemutatja
a legfrissebb kormányzati döntéseket, köztük a 2035-ig szóló állami építési beruházások koncepcióját.
Ezek fontos része a vasúti fejlesztés, benne a gördülőállomány, tehát új vonatok beszerzésével. Azonban szó van egy kifejezetten közúti koncepcióról is, ami gyorsforgalmi, valamint 2×2 sávos közúti gerinchálózati fejlesztéseket tartalmaz.
A megjelent kormányhatározat mellékletében az olvasható, hogy az alábbi beruházási csomagok megvalósítása lenne indokolt:
A Világgazdaság a Magyar Közlönyben megjelent információk alapján arról is beszámolt, hogy emellett kiemelt szempont a főúti, valamint részben mellékúti gerinchálózat fejlesztése:
Lázár János építési és közlekedési miniszter mindezeket megelőzően még július elején jelentette be, hogy milyen fejlesztéseket tervez az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
Elkészült a mélyépítés tíz éves programja, benne autópályákkal, gyorsforgalmi utakkal és a közúthálózat felújításával. Hangsúlyozta: az útépítés ma megtérülő befektetés. Az állam jelenleg mintegy 600 milliárdnyi útdíjat szed be, ami meg fog duplázódni 1000-1200 milliárd forintra. Minél több a gyorsforgalmi út, annál többet keres rajta az állam. Magyarország pedig kulcsszerepet játszik a közlekedésben, hiszen a Nyugat-Kelet tengelyen helyezkedik el, ezért érdemes invesztálni az útépítésbe.
De magasépítéseket is beharangozott. Azóta már meg is született a kormányhatározat a Mohácsi Duna-híd felépítéséről, és a kapcsolódó úthálózat kivitelezési feladatai ellátásához szükséges források biztosításáról. Közcélú fejlesztésekről is beszámolt, köztük tornacsarnokokról és kórházfelújításokról.
Arról is beszélt a miniszter, hogy a magyarországi 800 híd jelentős része felújításra szorul, és középület-fejlesztések veszik kezdetüket 175 járás központjában.
Nyár végén pedig azt is bejelentette Lázár János, hogy az M100-as kétszer két sávos gyorsforgalmi út kivitelezésére még az idén feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki, és ezzel párhuzamosan megkezdik a 10-es számú főutat tehermentesítő elkerülő út, az M10-es út tervezését is.
A kormány ugyanis stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni. Mára pedig csak három olyan város maradt, amelynél ez nem teljesül, és most Esztergomon van a sor.
Az M100-as az M1-es autópályát kötné össze 32,3 kilométer hosszon Komárom-Esztergom vármegye egyik legjelentősebb városával, ami minden idők talán legkomplexebb ilyen útépítésének ígérkezik.