Az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos, fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is. Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve, hogy a kiszállítás nem megfelelő - derül ki Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből.
A nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.
A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál:
A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed továbbá a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, jogsértés esetén pedig megteszi a szükséges intézkedéseket azért, hogy a vásárlók teljeskörűen és hatékonyan élhessenek fogyasztói jogaikkal.
A nemzetgazdasági miniszter nemrégiben a légitársaságoknál is rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban.
A fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik
Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt.
A Magyar Kormány és a Nemzetgazdasági Minisztérium intézkedéseinek köszönhetően a korábban tapasztalt repülőtéri káosz megszűnt, a járatkésések és járattörlések pedig csökkentek.
Ugyanakkor továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség - indokolta az intézkedés szükségszerűségét a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye.