Vágólapra másolva!
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutárcégeknél. A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos, fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is. Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve, hogy a kiszállítás nem megfelelő - derül ki Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből.

A nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.

A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál: 

  1. a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (pl. kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott), 
  2. a jelzett kiszállítási idő betartása (pl. jelentős késéssel érkezett meg), 
  3. az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj), 
  4. a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).

A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed továbbá a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, jogsértés esetén pedig megteszi a szükséges intézkedéseket azért, hogy a vásárlók teljeskörűen és hatékonyan élhessenek fogyasztói jogaikkal.

Ételfutár
Fotó: foodcollection

A nemzetgazdasági miniszter nemrégiben a légitársaságoknál is rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban. 

A fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik 

  • a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése, 
  • az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, 
  • valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. 

Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt. 

A Magyar Kormány és a Nemzetgazdasági Minisztérium intézkedéseinek köszönhetően a korábban tapasztalt repülőtéri káosz megszűnt, a járatkésések és járattörlések pedig csökkentek. 

Ugyanakkor továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség - indokolta az intézkedés szükségszerűségét a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!