Hatvan kilométerenként kellett újratölteni az átalakított, 1988-ban gyártott Volkswagen Sciroccót. A jármű benzin vagy gázolaj helyett kávéőrleményt használt, melyet elgázosított és ez hajtotta meg a motort.
A kávéautó sebessége elérte a 96 kilométer/órát. A teljes táv alatt összesen tizenegyezer eszpresszóhoz elegendő kávét használtak fel működtetésére. A Scirocco egy mérföldnyi (1609 méternyi) távot annyi kávéőrleménnyel tett meg, mint amennyiből 56 csésze presszókávé készíthető.
Átlagosan száz kilométert működött lerobbanás nélkül a kávéautó. Előtte a konstruktőr, Jem Stansfield
Az autót Jem Stansfield, a BBC műsorvezető-feltalálója tervezte és készítette. Célja az volt, hogy Londonból indulva elérjen Manchesterbe, a fiatal brit tudósok és tervezők fesztiváljára, és ez sikerült is. Az autó négyszer állt le a a 376 kilométeres út alatt, mert ki kellett tisztítani a motort.
Stansfield elmondása szerint az általa készített autóval azt szerette volna bemutatni, hogyan hasznosítható az alternatív energia. "Mindenki felismeri, mekkora lendületet képes adni az embernek a koffein, de nem sokan gondolnak arra, hogy elég energia van benne ahhoz, hogy egy autót is mozgásba hozzon" - hangoztatta.
A műsorvezető nagyon fontosnak tartja megértetni a gyermekekkel, hogy "az energia nem egy titokzatos dolog, ami egy kapcsoló felkattintásával vagy egy pedál megnyomásával egyszerűen ott terem, ahol szükség van rá". Véleménye szerint a világnak az energiaforrásokat illetően nagy kihívásokkal kell megküzdenie, ezért egyre inkább ösztönözni kellene a gyermekeket is arra, hogy használják fantáziájukat az alternatív energia kérdésében.