Különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag sok elektromos járművet közlekedtetni a német városokban - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából. A kutatók 10 százalékos elektromosautó-arányt feltételezve végezték el számításaikat.
A városokban végzett próbautak alapján arra a következtetésre jutottak, hogy egy elektromos autó napi átlagban 30 kilométert tesz meg városhatárokon belül, azaz egy átlagosan 20 kilowattórás akkumulátor-feltöltés négy napig elegendő, tehát az elektromos járművek hatótáv-korlátaitól városon belül el lehet tekinteni.
Mivel ilyen menetteljesítmény mellett az elektromos járműveket csak minden második vagy harmadik nap kell csak feltölteni, ezért kétszáz jármű folyamatos üzemeltetésének biztosításához kevesebb mint hetven hálózati csatlakozó is elegendő, és a célra a hagyományos hálózati csatlakozók is megfelelnek akár odahaza, akár a munkahelyen. Nincs tehát feltétlenül szükség külön elektromos áram "tankoló" állomások belvárosi telepítésére.
A tanulmány számításai szerint az elektromos autók üzemeltetéséhez évente átlagosan 56.575 megawattóra elektromos áramra van szükség, ami Köln esetében például a lakossági áramfogyasztás 3,2 százalékának felel meg, amennyiben az autók egytizedét hajtja elektromotor. Ezt a többletfogyasztást teljes mértékben fedezi a meglévő elektromos áramellátó hálózat kapacitása.