Felszállt első interkontinentális útjára a kizárólag napenergiával működő Solar Impulse repülőgép. A svájci Payerne katonai repülőteréről indult gépet André Borschberg mérnök-pilóta, a gép nevét viselő társaság vezérigazgatója irányítja. A cél a marokkói főváros, Rabat. A repülőnek ez lesz az eddigi leghosszabb, mintegy 2500 kilométeres útja, miután 2011-ben bemutatóként megtette a Párizs-Brüsszel távot.
A kísérleti repülőgép nem egyben teszi meg a távot: leszáll a madridi Barajas reptéren, ahol a műszaki ellenőrzés lezárulta után Auguste Piccard unokája, Bertrand veszi át az irányítást. A gép legkorábban május 28-án száll fel Rabat felé. A vitorlázógépekre hasonlító alakú gép szárnyainak fesztávja 63,4 méter, mint egy Airbus A320-as vagy egy Boeing 747-es utasszállítóé, ezerhatszáz kilós súlya viszont egy személyautóénak felel meg. A repülőn 11 628 napelemet helyeztek el, összesen 250 négyzetméternyi felületen. A megtermelt energiát lítium-akkumulátorok tárolják.
Azért lett Marokkó az úti cél, mert az észak-afrikai államban május végén kezdik megépíteni az eddigi legnagyobb naperőművet. A létesítmény Oarzazate városa mellett, a Szahara szélén épül meg. A mostani repülés gyakorlatilag főpróba a 2014-re tervezett nagy út, a Föld körberepülése előtt. Bertrand Piccard és Brian Jones elsőként repülte körbe a bolygót hőlégbalonnal és leszállás nélkül 1999-ben.
A Solar Impulse volt az első, ember által irányított napelemes repülő 2010 júliusában. A géppel már repültek több mint huszonhat órát egyfolytában a svájci légtérben, és 9235 méterrel felállították a napelemes gépek magassági világrekordját is. A százmillió svájci frankos (25 milliárd forint) beruházás mögött a Deutsche Bank, a belgiumi Solvay SA, a Schindler Holding AG és a Swatch óragyártó csoport Omega márkája áll. A fejlesztést a lausanne-i műszaki egyetemen, az École Polytechnique Fédérale-n végezték.