A földhivatali értesítés igénybevételéhez éves szerződést kell kötni, aminek díja 4 sms értesítésnél nettó 2500 forint, míg 50 darabnál nettó 3400 forint.
Benedek Fülöp kiemelte: a rendszer értesítést küld minden olyan kérelem beérkezéséről, amely széljegyre kerül az ingatlan tulajdoni lapján, és a tulajdoni lap adatainak változását eredményezi.
A közigazgatási államtitkár utalt arra, hogy az Országgyűlés lakásmaffia elleni albizottságának a felhívásával összhangban, 2005. szeptember 15-ével megindult a változásfigyelési szolgáltatás. Első lépcsőben a TAKARNET országos földhivatali számítógépes rendszer felhasználói számára, akik az értesítéseket e-mailben kapják.
Ez ma már több mint 4000 felhasználót jelent, bankokat, közjegyzőket, közigazgatási intézményeket, önkormányzatokat, ingatlan irodákat, tervező cégeket, amelyek mind igénybe vehetik a szolgáltatást.
Közvetett hatását a lakosság is érzékelheti, mivel gyorsabbá, biztonságosabbá válik például a banki vagy a hagyatéki ügyintézés.
A lakossági ügyfelek 24 órán belül értesítést kapnak az általuk igényelt módon, e-mailben és/vagy sms-ben, ha az ingatlanukra vonatkozóan valamilyen kérelmet nyújtottak be a földhivatalba. Egy ilyen kérelem szólhat tulajdonjog változásról, valamilyen szolgalom bejegyzése vagy törlése iránti kérelemről.
Az értesítés az ingatlan fekvése és helyrajzi száma mellett tartalmazza a változás jellegét is. Ezt követően az ügyfél feladata eldönteni, hogy az adott kérelem a tudtával vagy a nélkül történt-e, illetve ez utóbbi esetben szükséges e lépéseket tennie.
A földhivatali ingatlan-nyilvántartás számítógépes rendszerben üzemel, így a változás figyelése, a szükséges adatok regisztrációját követően, teljesen automatikusan működik. A lakossági sms, illetve e-mail változásfigyelő rendszer szoftver- és hardver-fejlesztéséért az FVM 56 millió forintot fizetett. Az új szolgáltatást az tette lehetővé, hogy az ország 116 földhivatalában már digitálisan tárolják az ingatlan tulajdoni lapokat.
A múlt évben a földhivatalokban csaknem ötezer ember több, mint 6,7 millió ügyiratot intézett el. Az idén a földügyi igazgatás finanszírozására 18-20 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 94 százalékát január 1-jétől a földügyi igazgatásnak kell előteremtenie, azaz az állam csupán a költségek 6 százalékát fedezi.