A szövetség első javaslata szerint egy költségvetési fejezethez kell csoportosítani az építésügy, az otthonteremtés és a fejlesztéspolitika pénzügyi forrásait. Nem önálló építésügyi minisztérium létrehozását, hanem a szétaprózott költségvetési keretek összevonását, a tervezés és a felhasználás prioritásainak meghatározását tartják kívánatosnak.
Másik javaslatuk értelmében kiszámítható és elemeiben összehangolt állami lakáspolitikát kell kialakítani. Stratégiai céljuk, hogy megállítsák az új építésű lakások átlagos alapterületének zsugorodását, az eladatlan lakások számának növekedését és a meglévő épületek értékvesztését.
A megoldás egyik elemeként a meglévő lakások egy részének felújítását és bérlakássá történő átalakítását és az eladatlan, nagyszámú új lakás bérbeadását javasolják. Szerintük évente legalább 200 ezer lakás korszerűsítését kell állami eszközökkel támogatni. Egy korábban kezdeményezett programjuk tíz év alatt, 1,4 millió család részére takarékos otthont és évente 16-20 ezer új munkahelyet teremthetne.
A szövetség javaslata szerint az állami lakástámogatásból lakásfelújításra és energetikai korszerűsítésre szánt összeget, 10 éven belül a jelenlegi, évi 8-ról 30 százalékra kell emelni. A felújítási támogatásoknak, a panelfelújítás mellett, a belvárosi tömbrehabilitációra és a vidéki családi házak felújítására is gondot kell fordítani.
Már tavaly ősszel javasolták, hogy az építési tevékenységek egy meghatározott köre kerüljön a kedvezményes áfakörbe és legyen visszaigényelhető a személyi jövedelemadóból a lakásépítés, és -felújítás költségének áfája.
A szövetség harmadik javaslata, hogy épüljön évente legalább 100 kilométer jó minőségű, tartós burkolatú autópálya. Szükségesnek tartják, hogy a pályák tervezése során készüljön a teljes életciklust figyelembe vevő költség-haszon elemzés, amellyel lehetővé válik a költségvetést és az úthasználókat terhelő útfelújítási költségek minimalizálása.
Szerintük a nagy igénybevételű szakaszokon tartós, betonburkolatú utakat kell építeni, amely nem csupán gazdaságos és környezetbarát megoldás, hanem az utat használóknak is közvetlen előnyöket kínál. A beton útburkolaton nem képződik nyomvályú. Az éjszakai látási viszonyok beton útfelületen jobbak; külföldi tapasztalatok szerint tehergépkocsiknál jelentős, 8-20 százalék üzemanyag-megtakarítás érhető el.
Negyedik javaslatuk értelmében meg kell teremteni az építőiparban a jogbiztonságot és meg kell fékezni a tartozási láncot, helyre kell állítani az építőipar szakmai becsületét. A szövetség szerint csak az a beruházás kaphasson használatbavételi engedélyt létesítményére, amelyik alvállalkozóit és szállítóit kifizette, a ki nem fizetett számlák után ne lehessen az áfát visszaigényelni, jelentős beruházási értéknél a beruházónak igazolnia kelljen a pénzügyi fedezet meglétét.