Az Engel East Europe, közismert nevén Engel Csoport jelenleg 13 ezer lakást épít a kelet-közép-európai régió országaiban. Kiemelkedő projektje a győri Városrét, ahol egy nyolc évet átfogó programban mintegy 5000 lakást adnak át.
A cég 100 milliárd forintot meghaladó, tavaly kezdődött lakóingatlan-beruházása részeként kereskedelmi és középületek, parkok szolgálják majd az itt letelepedő mintegy 13-15 ezer ember kényelmét.
Az egyik legnagyobb magyarországi ingatlanfejlesztő - amely egyébként Budapest ingatlanpiacán is jelen van, többek közt a loftlakásairól is ismert Sun Palace lakóparkkal és a Csillagkert Teraszházzal - úgy véli, a Bécs-Budapest földrajzi tengelyen fekvő Győrben a jó minőségű új lakások iránt az átlagnál jóval nagyobb a fizetőképes kereslet.
Erdős Ildikó értékesítési és marketingigazgató arról számolt be, hogy a nyári első kapavágás óta két, összesen 350 lakásból álló épületen dolgoznak a megyeszékhelyen. Elsőként az Amarillisz-kertet fejezik be jövő őszre, amelyet a Tulipán-ház és a Dália-palota követ. A belvárostól a Likócsi-erdőig tartó, Duna-partra tekintő, 60 hektáros Városrét jövendő lakói közt máris akad több külföldről (angolszász országokból) érkező, de a többség helybeli.
A nemzetközi piacon versenyző Engel csoport által épített lakások átlagára 85 ezer euró, ez a mai árfolyam mellett 22-24 millió forintot jelent. Ezt az árat jó minőségű, 60-70 négyzetméter alapterületű, otthonos térkialakítású, napfényes lakásokért kérik el.
A győri programban szerepel egyebek mellett stúdiólakás, egy plusz két félszobás, 60-70 és 130 négyzetméteres otthon, amelyek zöméhez terasz is tartozik. A lakásokra bontott vételárat differenciáltan alakították ki, így például függ a szobák tájolásától, panorámájától és emeleti elhelyezkedésétől.
Látványterv - Dália-palota
Erdős Ildikó rámutatott, a cég elképzeléseit kedvezően fogadták az érintett területek polgármesterei és az engedélyező hatóságok is. A győri és a budapesti Lajos utcai és pünkösdfürdői befektetések nyomán eltűnnek egykori iparterületek, felszámolják a rozsdaterületeket, ahol kertes zöldövezeteket alakítanak ki.
Győrben az Engel Csoport - másoktól eltérően - már a tervezés első fázisától kezdve erőteljes marketingkampányt alkalmaz. Ennek volt első állomása a Városrét elnevezés kiválasztása, amelyet egy nagyszabású névadó pályázat kísért. Az egész várost megmozgató akció nemcsak visszaállította a térség múlt században elfelejtett nevét, de egyben már az építkezés megkezdése előtt ismertté tette a belvárossal egybeépülő leendő zöldövezetet.
A hírverés gerjesztően hatott az értékesítésre: az Amarillisz-kertben emelt lakások közel 75 százalékát a tervezőasztalról eladták, de nincs ok panaszra a többi háztömb esetében sem. Az új építésű lakások vonzereje, hogy elővásárlással szép haszonra tehetnek szert az első körökben érkező vásárlók - hangsúlyozta Erdős Ildikó.
A tapasztalatok szerint 20-25 százalék között nőtt másfél-két év alatt az otthonok értéke, így akár egy év alatt megduplázhatta a befektetett összeget, aki még az előértékesítés során vásárolt. Az értékesítést Győrben a saját csapat mellett partnerközvetítők segítik, így a Városrét híre eljutott már Írországba, Dániába, Kanadába, sőt Ausztráliába is.
Az Engel értékesítői megkérdezik ügyfeleiktől, ki milyen szándékkal vásárol. A befektetésére számító vevőt tanácsokkal segítik az otthon bérleti hasznosításában, míg az építkezés szakaszában jelentkező beköltözőnek teljesítik egyedi igényeit.
Bálint Tóth János