Új, az eddigiektől gyökeresen eltérő módszereket alkalmazó magyar ingatlanközvetítő lánc indult el április elején. A Knockies franchise-hálózat hipermarketek és barkácsáruházak folyosóin felállított pavilonokban lép kapcsolatba a reménybeli vevőkkel.
Az egyes egységek tehát a helyiségbérleti díjnál alacsonyabb költséggel üzemelnek, a fapados megoldást azonban modern technikával ellensúlyozzák: a kínált ingatlanokról mozgóképes bemutatót készítvén, azokat nagyméretű képernyőkön vetítik le az érdeklődőknek.
"A módszer lényege, hogy nem titkoljuk el a negatívumokat sem, igyekszünk objektív képet adni az eladó ingatlanokról, ezzel időt takarítva meg a vevőknek" - mondta az [origo] érdeklődésére a neve ellenére magyar tulajdonú Knockies.com Kft. társtulajdonosa, Kovács Patrick.
Hozzátette, a pavilonos megjelenés és a filmes bemutató egyaránt saját ötletük, bár a Magyar Franchise Szövetségtől azóta megtudták, hogy az amerikai - egyébként manapság éppen magyarországi megjelenést tervező - Century 21 hálózat is használja már.
Az első Knockies-kirendeltség Bonyhádon nyílt meg, a Tesco ugyanis felajánlotta, hogy az együttműködés a március második felében ott megnyitott ötödik (környezetvédelmi és energiatakarékossági szempontok szem előtt tartásával épített) "zöldáruházában" kezdődjön.
A Tesco mellett a Praktiker is helyet ad a közvetítőknek, és küszöbön áll a megállapodás a Baumax áruházlánccal - tudatta Kovács Patrick. Folyamatban van a szerződéskötés újabb franchise-átvevőkkel, és a cég helyi internetes oldalakon hirdetve pécsi, székesfehérvári, kecskeméti és nyíregyházi áruházakba is keres partnereket.
Az eladóktól nem százalékot, hanem sávos rendszerű fix összegeket kérnek jutalékként: 10 milliós értékhatárig 88 ezer, 10 és 30 millió között 122 ezer, 30 millió fölött pedig 144 ezer forintot. Kezdő akcióként pedig meghirdették, hogy ha a cégen keresztül igényel hitelt a vevő a lehetséges négy hitelintézet valamelyikétől, teljesen eltekintenek a jutaléktól.
A franchise átvevői a licenc fejében régiónként és a bevétel arányában változó összeget fizetnek, az alsó határ havonta nettó 99 ezer forint. Külön belépési díj nincs, csupán az 5-15 négyzetméteres kirendeltség elkészítésének költségét kell állni. A legfeljebb 1,9 millió forintos összegben benne van a tévé és a számítógép, amelyek a partner tulajdonába kerülnek.
A társtulajdonos kérdésünkre kijelentette, egy éven belül száz kirendeltséget szeretnének alapítani. A cél öt éven belül a piacvezető pozíció, ami a nagy közvetítő hálózatok (Otthon Centrum, Duna House, Re/Max) beágyazottságát és hátterét, valamint az újabb fajsúlyos szereplők szándékait ismerve szerfölött ambiciózus vállalkozásnak tűnik.
A társaság mindenesetre próbál majd több lábon állni, erre utal, hogy ipari ingatlanokkal és üzlethelyiségekkel is foglalkozik, sőt hosszabb távú tervei között az állásközvetítés is szerepel.