A múlt szerdán megkezdődött műszaki átadás után a forgalomba helyezéshez szükséges hatósági bejárásokra, vizsgálatokra kerül sor. Az objektumot a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint az üzemeltető Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakértői veszik át a Hídépítő-Strabag konzorciumtól. E folyamat alatt még elvégzik azokat a kisebb munkákat, amelyek valóban csak az utolsó fázisként végezhetők, vagy pedig pótmunkaként rendelte meg a beruházó. A díszkivilágítást például utólag rendelte meg, ezért most szerelik.
A műszaki átadás után a hídra akár rá lehetne engedni a forgalmat, ezt megelőzően azonban forgalomba helyezési eljárásra kerül sor. Ennek során valamelyik hatóság rendszerint előír néhány apró kiegészítést, ami a jóváhagyott tervben nem szerepelt.
Továbbra is kérdés, hogy az eljárás végén kaphat-e ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt az öt hídból álló objektum. Az építési engedélyben ugyanis az szerepel, hogy az engedély feltétele a Szigetmonostor-Szentendre közötti közúti kapcsolat megteremtése. Az 1861 méter hosszú létesítmény az 590 méter hosszú nagy-duna-ági, a 332 méteres szentendrei-duna-ági, továbbá három ártéri hídból áll. Ez utóbbiak közül a szentendrei-szigeti a leghosszabb, 560 méteres.