Mire számítsanak most a Budapest Bank és az MKB ügyfelei?

Vágólapra másolva!
Március 31-én egyesült Magyarország két vezető kereskedelmi bankja, a Budapest Bank és az MKB Bank: a Budapest Bank beolvad az utóbbiba, az egyesült pénzintézet átmenetileg MKB Bank néven fog tovább működni. Az egyesülést követően, április 1. és 4. között egy rövid átállási időszak következik a bankok ügyfelei számára – alább összegyűjtöttük az ezekkel kapcsolatos legfőbb tudnivalókat.
Vágólapra másolva!

Március 31-én egyesítette erejét hazánk két, több évtizedes múltra visszatekintő pénzintézete, a Budapest Bank és az MKB Bank. Az egyesült MKB Bank április 2. és 4. között bankszünnapot tart az informatikai rendszerek átállítására, ami fennakadásokat okozhat a bank egyes szolgáltatásainak működésében – az ügyfeleknek emiatt az egyesülést követő napokon több dolgot is észben kell tartaniuk.

  • Az átállással kapcsolatban az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nem lesz, az egyesülés következtében nem változik az ügyfelek fizetési számla-, bankkártya-, hitelkártya és hitelszámlaszáma. A meglévő szerződésekben nem lesz semmiféle kamat- és díjváltozás, az érvényes kondíciók továbbra is fennmaradnak.
  • Április 1-jén, pénteken a fiókhálózat a normál menetrend szerint kinyit, a fiókok ugyanakkor rövidített nyitvatartással működnek, és egységesen 12:00 órakor bezárnak.
  • Április 2-án, 3-án és 4-én az egyesült MKB Bank bankszünnapot tart.
  • A bankkártyás készpénzfelvétel és vásárlás április 1. és 4. között zavartalan lesz, kártyájukat az ügyfelek az április 1-jei egyenlegeik keretéig tudják majd használni.
  • Az április 2-3-i hétvégén, a vasárnap délutáni-esti órákig nem lesz elérhető sem az azonnali fizetési rendszer, sem pedig az internetbank, mobil applikáció, üzleti terminál szolgáltatás. A leállás ugyanakkor nem érinti a fizikai bankkártyák használatát, valamint az ATM-es készpénzfelvételt. Mobilfizetések esetén azt javasolják a bankok az ügyfeleknek, hogy az elektronikus csatornák leállása alatt tartsák maguknál fizikai bankkártyájukat is.
  • Április 4-én, hétfőn a korábbi Budapest Bank, valamint az eddigi MKB Bank bankfiókok országosan zárva lesznek.
  • Az egyesült fiókhálózat április 5-én, kedden nyit ki újra. Az egyesülést követően a bankok ügyfelei a napi pénzügyek intézésével kapcsolatos alap banki szolgáltatásokat az egyesült bankhálózat minden fiókjában igénybe tudják venni. A bankok ugyanakkor arra kérik az ügyfeleket, hogy április 5-e után minden egyéb ügyintézéssel forduljanak a korábbi honos bankfiókjaik ügyintézőihez.
  • Az átállást követően 14 Budapest Bank fiók teljes mértékben MKB fiókká alakul, míg a többi, korábban a Budapest Bankhoz tartozó fiók szintén MKB-s arculati elemeket kap. Ugyanakkor az ügyfelek eligazodását segítendő, a Budapest Bank egyes arculati elemei néhány fiókban továbbra is felismerhetőek maradnak.
Forrás: MKB

A két bank egyesülése miatt megszaporodhat az adathalász kísérletek száma. A bankok azt javasolják ügyfeleiknek, hogy legyenek körültekintőek beérkező hívásaik és e-mailjeik esetében, és figyeljenek az intő jelekre, amelyekről a Magyar Bankholding közleményéből többet is megtudhatnak. Az elektronikus csatornákba kizárólag a bankok hivatalos oldalán keresztül lépjenek be, a banki adatokat pedig semmilyen körülmények közt ne osszák meg idegenekkel – ezek megadását a bankok sosem kérik az ügyfelektől.

A bankok egyesülése számos előnnyel jár, ezek közül az elsőket már most megtapasztalhatják a Budapest Bank és az MKB Bank ügyfelei. Április 1-től a lakossági és vállalati ügyfelek betéti bankkártyájukkal országosan több mint ezer helyszínen, az egyesült MKB Bank mellett a Takarékbank ATM-jeiből is vehetnek fel készpénzt a saját banki ATM készpénzfelvételi díjjal megegyező díjért. Az egyesült MKB Bank április 5-étől 66 városban, összesen 143 bankfiókkal és 184 db ATM-mel lesz jelen, ezzel a korábbinál több helyszínen biztosítják az ügyfelek számára a személyes ügyintézést és a megszokott magas minőségű kiszolgálást. Ügyfeleink kibővült ATM hálózatunkról a fiókkeresőben és az ATM tájékoztatóban, az elérhető lakossági szolgáltatásokról a szolgáltatáskatalógusban találnak bővebb információt.

A bankok, ahogy az egyesülést irányító Magyar Bankholding is, kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a fúziós folyamat lépései az ügyfelek számára minél kevesebb fennakadást okozzanak az ügyintézésben, és hogy az esetlegesen felmerülő problémákat a bankcsoport minél hamarabb elhárítsa. Az esetlegesen felmerülő problémák kezelése érdekében a bankok call centerei megerősített kapacitással állnak majd az ügyfelek rendelkezésére.

A Budapest Bank ügyfelei ezen a linken, az MKB Bank ügyfelei pedig ezen a hivatkozáson tudhatnak meg többet az átállási időszakról és a szolgáltatások igénybevételéről; az ügyfelek emellett a bankok közösségi média felületein, valamint személyes kapcsolattartóikon és az ügyfélszolgálaton keresztül egyaránt tájékozódhatnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!