Március 31-én egyesítette erejét hazánk két, több évtizedes múltra visszatekintő pénzintézete, a Budapest Bank és az MKB Bank. Az egyesült MKB Bank április 2. és 4. között bankszünnapot tart az informatikai rendszerek átállítására, ami fennakadásokat okozhat a bank egyes szolgáltatásainak működésében – az ügyfeleknek emiatt az egyesülést követő napokon több dolgot is észben kell tartaniuk.
A két bank egyesülése miatt megszaporodhat az adathalász kísérletek száma. A bankok azt javasolják ügyfeleiknek, hogy legyenek körültekintőek beérkező hívásaik és e-mailjeik esetében, és figyeljenek az intő jelekre, amelyekről a Magyar Bankholding közleményéből többet is megtudhatnak. Az elektronikus csatornákba kizárólag a bankok hivatalos oldalán keresztül lépjenek be, a banki adatokat pedig semmilyen körülmények közt ne osszák meg idegenekkel – ezek megadását a bankok sosem kérik az ügyfelektől.
A bankok egyesülése számos előnnyel jár, ezek közül az elsőket már most megtapasztalhatják a Budapest Bank és az MKB Bank ügyfelei. Április 1-től a lakossági és vállalati ügyfelek betéti bankkártyájukkal országosan több mint ezer helyszínen, az egyesült MKB Bank mellett a Takarékbank ATM-jeiből is vehetnek fel készpénzt a saját banki ATM készpénzfelvételi díjjal megegyező díjért. Az egyesült MKB Bank április 5-étől 66 városban, összesen 143 bankfiókkal és 184 db ATM-mel lesz jelen, ezzel a korábbinál több helyszínen biztosítják az ügyfelek számára a személyes ügyintézést és a megszokott magas minőségű kiszolgálást. Ügyfeleink kibővült ATM hálózatunkról a fiókkeresőben és az ATM tájékoztatóban, az elérhető lakossági szolgáltatásokról a szolgáltatáskatalógusban találnak bővebb információt.
A bankok, ahogy az egyesülést irányító Magyar Bankholding is, kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a fúziós folyamat lépései az ügyfelek számára minél kevesebb fennakadást okozzanak az ügyintézésben, és hogy az esetlegesen felmerülő problémákat a bankcsoport minél hamarabb elhárítsa. Az esetlegesen felmerülő problémák kezelése érdekében a bankok call centerei megerősített kapacitással állnak majd az ügyfelek rendelkezésére.
A Budapest Bank ügyfelei ezen a linken, az MKB Bank ügyfelei pedig ezen a hivatkozáson tudhatnak meg többet az átállási időszakról és a szolgáltatások igénybevételéről; az ügyfelek emellett a bankok közösségi média felületein, valamint személyes kapcsolattartóikon és az ügyfélszolgálaton keresztül egyaránt tájékozódhatnak.