Történelmi siker
A 14 éves Hideg Ádám a magyar gokartsport legnagyobb sikerét érte el a sarnói FIA gokart-világbajnokság OKJ kategóriájában, ahol hatalmas küzdelemben szerezte meg a második helyet. A HUMDA Academy 14 éves versenyzője ezzel az első magyar lett, aki FIA gokart-világbajnokságon dobogóra állhatott.
- Az volt a célom, hogy a versenyeimen folyamatosan a top 10-ben szerepeljek, valamint dobogóért küzdjek, ezt sikerült megvalósítanom – mondta Hideg Ádám. - Az év elején Fernando Alonso spanyol csapatával, a DPK-val vágtunk neki az évnek. Az első versenyek biztatóan indultak, hiszen sikerült top 10-es eredményeket elérnem, valamint WSK futamon elődöntőt is nyertem. Áprilisban csapatot váltottunk, a Sodi gyári csapatához szerződtem. Az új gokartvázhoz, és az új típusú motorhoz is sikerült gyorsan alkalmazkodnom. Az egész versenyidényemet jó tempó jellemezte. Időeredményeim alapján szinte mindig a leggyorsabb 5-10 pilóta között voltam. Az edzéseken és selejtezőkön több top 3-as helyezésem is volt. Szerencsém volt, hiszen a legjobb eredményeimet a lehető legjobbkor értem el. A 2022-es FIA gokartvilágbajnokságon – 0,5 másodperccel lemaradva az első helyről - 2. helyezett lettem. Ezzel megszereztem Magyarország eddigi legkiemelkedőbb gokartos eredményét.
- Mennyiben járult hozzá a HUMDA támogatása ezekhez a remek eredményekhez?
- Nagy mértékben. Már az az elismerés, hogy HUMDA Academy pilóta lettem, magabiztosságot és önbizalmat adott. Emellett plusz motivációt, hogy bizonyítsam, valóban megérdemeltem a tagságot. Az anyagi támogatás segítségével több lehetőségem jutott tesztelésre. Biztos vagyok benne, hogy ezek a pályán töltött körök, és az ott gyűjtött tapasztalatok is hozzásegítettek a világbajnokságon elért eredményemhez. A versenyeknek is sokkal nyugodtabban vágtunk neki, tudván, hogy az idei OKJ-s versenyszezonomra és az azt követő két OK futamra stabil az anyagi háttér.
- Mik a terveid jövőre?
- A 2023-as évre gyári szerződést kötöttem a Sodi Kart Racing csapattal, OK pilótaként. A terveink között a WSK futamok, COTF futamok, az FIA Európa-bajnoki futamok, illetve az FIA világbajnokság szerepel. A számomra új, OK kategóriában idén megfutott két verseny bizakodásra ad okot a jövő évre. 2023-ban is szeretnék pódiumon állni. A gokartversenyek mellett szeretnék minél többet a távolabbi jövőre is figyelmet fordítani. Több F4-es csapat látószögébe is bekerültem, akik szeretnének tesztjeiken az egyik ülésükben tudni. Ahogy a versenyszezon és az iskolai kötelességeim engedik, szeretnék minél többet F4-es autót tesztelni. A jövőben is törekszem arra, hogy az idei évemhez hasonló eredményeket tudjak elérni.
Száz százalék
Megcsinálta a százszázalékos idényt Bucsi Attila. A HUMDA Academy közreműködésével versenyző 15 éves pilóta a Swift Cup Europe mind a 11 versenyét megnyerte.
- Gondoltad volna az év elején, hogy ilyen remekül alakul a szezonod?
- A kitűzött célom az összes pole pozíció megszerzése lett volna, 6-ból 5-öt sikerült is. Az összes vágyam teljesült a 2022-es szezonban. Nagyon élveztem a fejlődési folyamatot, amin keresztül mentem idén.
- Milyen segítséget jelentett a HUMDA Academy támogatása?
- Hihetetlenül sokat jelent mind az anyagi, mind a szakmai támogatás. A fejlődéshez nélkülözhetetlen az ilyen jellegű segítség, aminek rendkívül nagy jelentősége van a pályafutásom ezen szakaszában.
- Hogyan alakul a jövő éved?
- Általában az év elején kezdenek körvonalazódni a bajnokságok, így nehéz konkrétumokról beszélni. Az én esetemben az életkor is befolyásoló tényező, miután jövő augusztusban töltöm a 16-ot, attól kezdve nemzetközi versenyzői licenszre vagyok jogosult. A cél az, hogy legalább olyan szinten versenyezhessek jövőre, mint idén, de ha lehet, még magasabb szinten is, ami a fejlődésemet szolgálná.
Lendületben
Öt győzelem, három második, két harmadik hely, 2 pole pozíció és a megszerezhető 300-ból 230 pont – ez Rossi Moor mérlege, amellyel megnyerte az idei Northen Talent Cup-ot, a MotoGP-t szervező Dorna Sports S.L. által az Európa északi, középső, valamint keleti részén élő fiatal motorosok számára létrehozott gyorsasági versenysorozatot.
- Hogyan értékeled a 2022-es évedet?
- Elég komoly es izgalmas szezon volt, nagyon boldog vagyok mert Northern Talent Cup bajnoka lettem, és annak is örülök, hogy a Fairium NGRT is megnyerte a csapatbajnoki címet. Végig vezettem a bajnokságban és tízszer állhattam a pódiumon a 12 verseny alatt.
- Mennyiben segítette a szereplésedet a HUMDA támogatása?
- Mindenki tudja, hogy a motorversenyzés egy nagyon drága sport, így minden segítség jól jön. Nagyon örülök, hogy a HUMDA Academy-be kerültem, mely által egy állami hátterű szervezet szakmai stábja segíti karrieriem további építését.
- Mik a terveid a jövőre nézve?
- Még dolgozunk rajta, egyelőre csak annyit tudok mondani, hogy valószínűleg a European Talent Cup-ban indulok majd. Tervezünk Moto3-as teszteket is, de ott az életkoromból adódóan csak 2023 végén tudok indulni. Továbbá szeretnék junior vb-futamokon is indulni, az ottani közegben is releváns tapasztalatot szerezni a további fejlődéshez. A sérülésemet követő rehabilitáció után azt tervezzük, hogy ahogy tavaly, a jövő év elején is Spanyolországban készülök fel a szezonra.
Már tudják, mire képes
Kimagasló sikerek az Endurance-vb-n, magyar motoros által valaha futott leggyorsabb kör a Hungaroringen. Kovács Bálint idén öt márka motorjával is versenyzett, jövőre pedig gyári BMW-vel indul a német bajnokságban.
- Az idei évem kimagaslóan jó volt. Teljes szezont futottam a hosszútávú világbajnokságon, ahol rég nem látott magyar sikereket értem el. A világbajnoki 5 és 6 helyezésemmel több mint elégedett vagyok. Örülök, hogy a világ három leghíresebb 24 órás versenyén bizonyíthattam, hogy igenis képes vagyok a világbajnokság tempóját felvenni.
- Mit jelentett a karrieredben a HUMDA Academy támogatása?
- Sokat köszönhetek neki. A HUMDA támogatása a jövő évemet is nagy mértékben segíti, mind a motorozásban, mind a médiában egy nagyobb szintre tudok ezzel lépni.
- Hogyan áll össze a jövő éved?
- Még most is alig hiszem el, hogy gyári pilóta leszek jövőre, ráadásul az IDM legerősebb és legnagyobb csapatánál, az Alpha BMW-nél. Ez egy elképesztő lehetőség a számomra, ami nagyon fontos lépése lesz a karrieremnek. Mind a hét futamon rajthoz állok, és ami nagyon fontos, valamennyi pályát ismerem már, hiszen két éven keresztül versenyeztem itt a Suzuki Cup-ban. Első, mondhatni tanulóévemben a top-5 környéki pozíciók, illetve az év második felében a dobogóért folyó harc a cél. Természetesen emellett a hosszútávú világbajnokságban is indulni szeretnék.