A három szakszervezet a megállapodások aláírásával egy időben nyilatkozatot nyújtott át a MÁV vezetésének, amelyben pontokba foglalták össze a cég és a szakszervezetek közötti még nyitott kérdéseket.
A kollektív szerződésre a munkáltatónak is szüksége van, mert az a MÁV Rt. számára gazdasági előnnyel jár - közölte Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének alelnöke az aláírás után.
A MÁV Rt. és a reprezentatív szakszervezetek március 9-én 10 órakor, a Vasúti Érdekegyeztető Tanács ülésén folytatják a tárgyalást, és a MoSZ véleménye szerint ekkor már látszani fog, hogy helyreállt-e a bizalom a munkaadó és az érdekvédelmi szervezetek között.
A munkabéke helyreállítására hosszabb időre lesz szüksége a MÁV-nál, mert a mostani béke relatív, és a megállapodások tartalmi végrehajtása során derül ki, hogy valóban létrejött-e a bizalom - állította Márkus Imre, a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elnöke.
A bérmegállapodás az inflációhoz és a GDP növekedéséhez köti a bérfejlesztés mértékét. A tárgyalás megkezdésekor a szakszervezetek 4-5 százalékos reálkereset-növekedést vártak el, ehhez képest 2-3 százalékos garantált reálbér-emelkedés valósulhat meg - emelte ki Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke a megállapodás lényegét.
(MTI)
Ajánló:
A vasutassztrájk történetét követheti végig a társaság sajtóközleményein keresztül.
Korábban:
(2000.02.22.)