Keszei Sándor, az MSZOE elnöke közleményében azt írja: - A szervezet az iskolaválasztás szabadságát, az ingyenes közoktatást úgy értelmezi, hogy a tankötelezettségüket teljesítő tanulók ingyenes utaztatása állami feladat.
Az MSZOE közleményében kompromisszumos megoldást is javasol: ha a teljesen ingyenes utaztatást nem tudják keresztül vinni, akkor elfogadnák azt is, hogy minden közoktatásban tanuló gyermek legyen jogosult 90 százalékos utazási kedvezménnyel járó heti és havi bérletre. A szülői szervezet 67,5 százalékos kedvezményes tanulói napijegy bevezetését is szükségesnek tartaná.
A szülői szervezet követeli, hogy a közlekedési társaságok fizessék vissza a büntetéseket, amit azért róttak ki, mert a diákok csak utólag mutatták be bérletüket.
A közlekedési vállalatoknak saját előállítású tanulói bérletet kellene kiadniuk a közoktatásba járó diákok számára, amelynek ára nem lenne több 50 forintnál, mondta Keszei Sándor. Kezdeményezésük támogatására százezer szülői aláírást gyűjtöttek össze- áll a közleményben.
A MÁV nem tud a kezdeményezésről
Az MSZOE nem jutatta el indítványát a MÁV-hoz. Humel Nelli, a MÁV sajtóosztályának munkatársa az [origo]-tól értesült a közlemény tartalmáról, ám komolytalannak találja a kezdeményezést. Közölte: cégük egy gazdasági és nem egy szociális intézmény, ezért elképzelhetetlennek tartja, hogy a társaság bevezesse a közleményben kért ingyenes utaztatást. - Természetesen, ha megérkezik hozzánk a közlemény, megvizsgáljuk - mondta a sajtó osztály munkatársa.
A Volán Busz Rt zűrös témának tartja az ingyen utaztatást
Az MSZOE ezúttal is elmulasztotta a megkeresést: a Volán Busz Rt is az [origo]-tól értesült. - Az érvényben lévő utaztatási és szállítási jogszabályokat nem a Volán Rt találta ki, hanem a pénzügyi és a közlekedési minisztériumok megegyezése alapján határozták meg- mondta az origo-nak Mentényi István, a Volán Busz Rt marketing igazgatója.
- Érdekes megközelítés, amennyiben megérkezne hozzánk a kezdeményezés, tanulmányoznánk tartalmát, és biztosan válaszolnánk rá. Egyelőre nem kívánunk foglalkozni ezzel a zűrös témával- tette hozzá az igazgató.
A BKV sem tud megoldást a problémára
Az idén tavasszal az oktatási és a közlekedési minisztériumok, valamint a közlekedési részvénytársaságok jogszabályban rögzítették az utaztatási feltételeket - mondta az [origo]-nak Keltai István, a BKV menetdíj főosztály vezetője. Az engedményeket kormányrendelet határozza meg, és a közlekedési részvénytársaságok, a kedvezmény és a teljes ár közötti különbözetet a központi költségvetésből kapják meg - mondta Keltai István.
Keszei Sándort, valamint egyesületét két napja próbálja utolérni az [origo], ám egyelőre nem sikerült megtalálni.
Datki Szabolcs