A bizottság az ingatlanokon több évtizede kabinokat bérlők májusi kérvénye alapján ellenőrizte a három, év eleji ingatlaneladást. Így most nem vizsgálták sem az 1995-2000 közötti ingatlaneladásokat, sem az Újpesti Haladás-csónakház tavaly év végi privatizációját, amelynek során az ingatlanra nyílt pályázatot kiíró Sportfólió Kht. a kiírást megelőző pár hónappal maga aktualizált egy csaknem két évvel ezelőtti ingatlanbecslési értéket. Így 3500 forintos négyzetméteráron jutott az Apisoalto Kft. a római-parti ingatlanhoz. Az ellenőrző albizottság nem zárta le a sportingatlanok privatizációjának felülvizsgálatát, a Sportlétesítmények Rt. utóbbi hatévi gazdálkodását három hét múlva tárgyalja az albizottság. Ezen az ülésen a cég időközben kicserélődött vezetőségi tagjait is meghallgatják.
A bizottság többek közt vizsgálta, hogy az ingatlanok értékesítésével megmarad-e a csónakházak eredeti funkciója, ha az új tulajdonos megkezdi a fejlesztéseket. Az R-projekt eredeti tervei szerint luxusingatlanokat építene a csónakházak helyére. Wicha József, az R-Projekt Kft. ügyvezetője a bizottsági ülésen elmondta: az év végéig lebontják a csónakházakat, helyükre újabbakat, magasabb színvonalúakat építenek, amelyek bérleti díja várhatóan 10-15 százalékkal emelkedik majd.
A bérlők a bizottsághoz küldött levelükben sérelmezték, hogy a Sportlétesítmények Rt. előzetesen nem értesítette őket a tulajdonosváltásról, illetve hogy október elején tudatta velük: két héten belül ki kell üríteniük a csónakházakat. Ugyanakkor nem látták biztosítottnak, hogy az új tulajdonos célja továbbra is az ingatlanok sportcélú használata.
Az állami ingatlanok privatizációja a bizottsági jelentéstervezet szerint sem most, sem a későbbiekben nem veszélyezteti a bérlők sportolási lehetőségeit. Az adásvételi szerződés alapján ugyanis 50 milliós kötbér megfizetésére kötelezhető az R-Projekt, amennyiben nem biztosítja az eredeti funkciót. Wicha József elmondta: azért nem adott választ a bérlők kérdéseire, mert az önkormányzat új városrendezési szabályzatának elfogadásáig nem tudni, mit és milyen feltételekkel lehet építeni az ingatlanokra. A III. kerületi önkormányzat várhatóan a hónap végén dönt a szabályzatról, amelynek értelmében az új tulajdonosoknak két évük van arra, hogy visszaépítsék a lebontott csónakházakat.
Korábban: