A Magyar Hírlap arra alapozta információit, hogy az ÁMI azért nem lehet független, mert tulajdonosa két olyan cég, az Uvaterv Rt. és a Polber-Bau Beruházásszervező és Ingatlanforgalmazó Kft, amelyek a konzorciumot alkotó egyik nagyvállalt, a Vegyépszer Rt. alvállalkozói. Így tehát nem lehet független minőség-ellenőrzésről beszélni, a cég gyakorlatilag bármilyen minőségű utat elkészíthetne, mert az ellenőröket befolyásolni tudnák.
Turgyán Tamás szerint nem igaz, hogy a Polber-Bau bármilyen formában a konzorcium érdekeltségi körébe tartozna. Azt viszont elismerte a szóvivő, hogy az Uvaterv Rt. rendszeresen készít terveket a konzorcium megbízásából. Az ÁMI azonban nem a mérnökök terveit, hanem az elkészült utakat ellenőrzi.
Turgyán közölte, hogy a hivatalos ellenőrzés mellett a konzorcium által fizetett szakértők is vizsgálják az utak minőségét, de ők nem vesznek részt a hivatalos átvételben. A cég által megbízott szakemberek még építkezés közben, folyamatosan vizsgálódnak, éppen azért, hogy ne közvetlenül az átadás előtt derüljenek ki az esetleges problémák.
A szóvivő szerint alapos a minőségi ellenőrzés, ennek ellenére adódtak az utóbbi időben az elkészült autópályák körül minőségi problémák. Az M3-as egyik, nyáron épített szakasza például még átadása előtt beszakadt.
[origo]
Korábban: