A 2000. évi uniós országjelentést idézve elmondta: a magyar hatóságok nem alkalmazzák a nemzeti jog által megkövetelt, szokásos közbeszerzési eljárást. Az előminősített szűk vállalati körből választották ki a tárgyalópartnereket, ezzel az átláthatóság hiányát sugallva és a korrupció benyomását keltve - hivatkozott Magyar Bálint az országjelentésre. Az ellenzéki politikus kifogásolta, hogy az autópálya építések finanszírozása az adófizetők pénzéből, ellenőrzés nélkül történik. A Fidesz autópálya-építési gyakorlata semmivel sem gyorsabb, és semmivel sem olcsóbb, mint az előző ciklusé, sőt, tisztességtelenebb, és drágább - fogalmazott Magyar Bálint.
A most épülő autópálya kilométere minimum 30-50 százalékkal kerül többe, mint az előző kormányzat alatt megvalósuló beruházások esetében - mondta adatokra hivatkozva a volt közlekedési miniszter, Lotz Károly, aki hozzátette: az előző kormányzat idején 170 kilométer új sztrádát építettek és 60 kilométer meglévő autópályát teljesen felújítottak.
Az SZDSZ autópálya-építési programja 15 éves álom helyett 4 év alatt eredményt kínál - mondta Magyar Bálint, aki kifejtette: az uniós támogatások igénybe vételével jelentősen csökkentenék az építés költségeit, és 2006-ra kiépítenék a határtól-határig tartó hazai autópálya hálózatot.