A MÁV nem cáfolta a tervezett privatizációt, a Vegyépszer vezetője azonban nem erősítette meg vételi szándékukat. Tény, hogy a Hídépítő Kft. korábban már több olyan beruházásban vett részt, amelyben a Vegyépszer és a Betonút Rt. által létrehozott autópálya-konzorcium volt a fővállalkozó. A lap információk szerint a tervezett adásvétel messze névérték alatt történne meg oly módon, hogy több milliárd forint értékű ingatlan bérleti joga is a vevő kezelésébe kerülne.
Márkus Imre, a MÁV Rt. felügyelőbizottságának munkavállalói képviselője a Népszavának elmondta: úgy tudja, hogy az ügyletet a 3-4 milliárd forintos valódi érték helyett mindössze egymilliárdért tervezik az érintettek, messze névérték alatt.
A vasúttársaság hídépítési munkáinak elvégzésére kizárólagos joga van a Hídépítőnek, így privatizáció útján a MÁV fejlesztési tervei magáncég kezébe kerülnének. Ezért a felügyelőbizottság képviselői felszólították a társaság elnöké, hogy ne szerepeljen az igazgatótanács napirendjén az adásvétel.
(OS)
Korábban: