Kis-Bagoly Sándor igazságügyi műszaki szakértő szerint, aki az autóbuszt vizsgálja Siófokon, szerencsés esetben egy hét alatt végez a vizsgálatokkal. Bár a jármű felépítménye nagyon összeroncsolódott, a biztonsági berendezések épek maradtak, s ez megkönnyíti majd a munkát.
Közölte: az első nap elsődlegesen a fékrendszert és a kormányszerkezetet, valamint a futóművet vizsgálták meg. Ennek során megállapították, hogy a féket működtető levegőrendszer teljes ép volt a balesetkor, s még a busz siófoki telepre történt beszállítása után is zárt, működőképes volt, továbbá nem sérültek a kerekek fékszerkezetei sem, a levegőhálózat s a vezérlőegységek nem rongálódtak meg.
A tachográfot a szakértő tájékoztatása szerint még nem tanulmányozták át, de az eddigi adatok alapján a busz valószínűsíthetően 75-80 kilométer közötti sebességgel haladt a balesetet megelőzően. Kis-Bagoly Sándor elmondta továbbá, hogy a hatéves, valamivel több mint 400 ezer kilométert megtett jármű aránylag jó műszaki állapotban volt. Ezzel a futásteljesítménnyel arányos elhasználódást állapítottak meg.