Megkezdődött a Lánchíd járdáinak
és felszín alatti fémfelületeinek
felújítása. A munkálatok 195 millió
forintba kerülnek, és várhatóan szeptember
15-én fejeződnek be. Erről Demszky Gábor
főpolgármester és Vajda Pál
főpolgármester-helyettes beszélt a szerdai
sajtótájékoztatón, ahol a budapesti
Duna-hidak állapotáról, az idei
hídfelújításokról, a Főváros
hídépítési terveiről számoltak be.
Az elmúlt 15 évben kétszeresére nőtt a
hidakon áthaladó gépkocsik száma, az
északi és déli hidak hiánya miatt az
autósoknak be kell jönniük a belvárosba -
mondták. A hidak közül többet fel kellene
újítani, de erre csak akkor van lehetőség,
ha új hidak épülnek, amelyek képesek
pótolni a felújítás miatt kiesőket.
A legfontosabb beruházásnak az Óbudát Újpesttel összekötő Aquincumi híd felépítését tartja a városvezetés. Eltökéltek, hogy a következő ciklusban a hidat mindenképp megépítik, tervei szinte teljesen elkészültek. Az új híd ugyancsak az Árpád hidat tehermentesítené, és az egész északi térség fejlődésének lökést adhat - hangzott el.
Az északi M0-s híd tervezése és kivitelezése nem a Főváros, hanem a gazdasági tárca hatáskörébe tartozik. A kétszer két sávos közúti hídra Budapestnek elsősorban azért van szüksége, hogy az országos átmenőforgalom, amely ma az Árpád hidat veszi igénybe, elkerülhesse a várost. A tervek szerint a közúti híd építésével egy időben felújítják a vasúti hidat is.
Júliusban megkeződik az Árpád híd
teljes járdafelületének rendbetétele.
Budapest legnagyobb forgalmi terhelésnek kitett hídja
részleges felújításra szorul. A híd
északi oldalán megemelik a korlátot, így
ezentúl a kerékpárosok is
használhatják majd.
Romlik a Margit híd állapota is. Felújítása a Fővárosi Önkormányzat 7 éves fejlesztési tervében szerepel. A 2-es metró felújítását is csak a Margit-híd rekonstrukciója után lehet elkezdeni, mert a metró forgalmát ide terelik majd. A Margit híd felújításával azonban várni kell addig, amíg egy északi híd meg nem épül.
Jelenleg vizsgálják a városházán annak a lehetőségét, hogy Budapest legrégibb hídját, a Lánchidat a Dunakorzó „meghosszabításaként”, gyaloghíddá alakítják, esetleg városi kisbuszok, kerékpárok közlekedhetnek majd rajta. Az új hidak megépüléséig azonban szó sem lehet a Lánchíd lezárásáról.
Az idén elkezdődik Budapest második legforgalmasabb, kulcsfontosságú hídja, az Erzsébet híd pályaszint alatti szerkezetének felújítása.
A Szabadság híd felújításának is
elérkezett az ideje, egyes elemei több mint 100
évesek. Szakértők szerint a híd hosszú
távon alkalmatlan a villamosközlekedésre,
ezért azt teljesen megszüntetik rajta. Ha
megépül az új metró, nem lesz
szükség a Szabadság híd további
terhelésére - mondták.
A Petőfi hídon nincs szükség felújításokra. A Lágymányosi hídon pedig az 1-es villamos Budára vezetése a következő feladat. Ezt első ütemben a Fehérvári útig, második ütemben pedig az Etele térig kell megoldani. A csepeli Sziget-csúcs fejlesztéséhez újabb híd építésére volna szükség a Galvani utca - Illatos út vonalon. Hasonló tervek vannak egy albertfalvai híd építésére is, amely Csepel központja, Dél-Buda, Dél-Pest és a keleti városrészek között teremtene kapcsolatot.Ennek a hídnak az építéséhez illeszkedik több, már most folyó beruházás is, így a 6-os főút bevezető szakaszának felújítási munkálatai is. A kétszer két sávos déli M0-s hidat kétszer három sávosra bővítenék.
Fotó: MTI