Áder János, a Fidesz frakcióvezetője pénteki sajtótájékoztatóján közölte: Medgyessy Péter miniszterelnök programjában 800 kilométer autópálya megépítésére tett ígéretet. Ezzel szemben Csillag István gazdasági miniszter bizottsági meghallgatásán már azt mondta: évi 30-50 kilométer megépítését tartja reálisnak. Áder szerint először ekkor csapta be a kormány a választókat, mivel ez esetben legfeljebb 200 kilométer autópálya épülne.
A második becsapás a Fidesz szerint az, hogy a kormány nyílt közbeszerzési eljárást ígért, miközben "a minap mégis eljárás nélkül bíztak meg egy, a Horn-kormány idején is monopolhelyzetben lévő céget" a kétmilliárd forintos üzlet lebonyolítására.
Áder szerint ez azért is sérelmes, mert a konkurens cég ismerte a Vegyépszer ajánlatát, és ez alá tudott így ajánlani. A frakcióvezető szerint a ´94-´98-as gyakorlat alapján gyanítható, hogy a cég árengengedményét a későbbiekben kompenzálja a kormány. Áder szerint olyan háttéralkuról lehet szó, melynek célja a magyar vállalkozók kiszorítása.
Áder arra kérte a kormányt, hogy az Orbán-kormány ideje alatt szem előtt tartott szempontokat - a gyorsaságot, az olcsóságot és a magyar vállalkozók előnyben részesítését - tekintse alapelvnek a továbbiakban is.
Fónagy János volt közlekedési miniszter elmondta: a Horn-kormány gyakorlatában sem közbeszerzés útján bízták meg a cégeket az autópályaépítéssel. Emlékeztetett az Orbán-kormány alatt elindított út- és hídépítésekre, amelyeket látványos építkezéseknek nevezett. Közölte: azt várják a kormánytól, hogy határidőben, a költségvetési kereteken belül folytassák tovább a beruházásokat.