Az 51 éves budapesti közgazdász jogászként kezdte pályafutását, az ELTE-n szerzett diplomát, majd a Pénzügyminisztériumban dolgozott, többek között osztályvezetőként. Később a Pénzügykutató Rt.-nél töltött be vezető pozíciókat. A magánszektorban vállalati privatizációs tanácsadóként ügyködött kinevezéséig.
Csillag már júliusban botrányba keveredett, amikor bejelentette: az ígéretekkel ellentétben mégsem közbeszerzési eljárással választják ki az M3-as és az M7-es következő szakaszainak építőjét. A döntés a kormányon belül is nagy vitát kavart, így a gazdasági miniszter végül meghátrált. A közbeszerzési pályázatról szóló döntés bejelentésekor a lépés szükségességét a közhangulattal indokolta.
A gazdasági minisztert a Fidesz azért is bírálja, mert szerintük Csillag és a Medgyessy-kormány megszünteti a Széchenyi-pályázatok egy részét. A Széchenyi-tervnek köszönhető a Fidesz szerint, hogy míg a nyugati országokban gazdasági recesszió volt tapasztalható az elmúlt időben, Magyarországon gazdasági növekedés következett be.