A fővárosban élők személyenként naponta 30 percet, egy év alatt pedig egy teljes hétet takarítanának meg szabadidejükből, ha a város közlekedése jobban lenne megszervezve - mondta Schmitt Pál, a parlamenti ellenzék által is támogatott független főpolgármester-jelölt szombati sajtótájékoztatóján Budapesten. Schmitt szerint a főváros közlekedési problémáit megoldaná a szakemberekkel együtt kidolgozott, úgynevezett dugóhúzó programja, amelyet megválasztása esetén azonnal a fővárosi közgyűlés elé terjeszt.
A program szerint egy elektronikus táblarendszer tájékoztatná az úton lévő budapestieket a torlódásokról és a szabad parkolóhelyekről. A buszsávokat kamerákkal védenék, hogy a BKV járművek közlekedése zavartalan legyen. Schmitt elmondta: tervei között szerepel új forgalmi sávok építése és több közlekedési csomóponton a körforgalom kialakítását. Az idősebbek, a kismamák és a mozgáskorlátozottak közlekedésének megkönnyítése érdekében az aluljárókat mozgólépcsőkkel látnák el.
Schmitt beszámolt arról is, hogy a tervbe vett Budapest kártyával, ami minden budapestinek alanyi jogon járna többek között a közlekedési bérlet és a parkolás is olcsóbb lenne. Elképzelései közt említette az ingyenes utazás bevezetését pénteken és szombaton este hat órától üzemzárásig a BKV járművein, a Budapest kártya felmutatásával. A családok a hét végén és a munkaszüneti napokon ingyen utazhatnának.
Schmitt programja szerint a főváros adókedvezményekkel és támogatásokkal szorgalmazná a parkolók és parkolóházak építését, illetve fejlesztené a tömegközlekedéshez kapcsolódó parkolók rendszerét.
Schmitt szerint a következő 12-ben sor kerülhet a 4-es és az 5-ös metró, valamint három új Duna-híd megépítésére, illetve a BKV járműparkjának teljes cseréjére.
Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerülne programjának megvalósítása, Schmitt Pál nem jelölt meg konkrét összeget, mindössze annyit mondott, hogy a főváros költségvetéséből, megtakarításából, hitelből, valamint kormányzati és EU-s forrásból biztosítaná a beruházások fedezetét.